PdF:SV4BP_2AB1 Angličtina pro soc ped - B - Informace o předmětu
SV4BP_2AB1 Angličtina pro sociální pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_2AB1/01: Čt 12:05–13:45 učebna 59, V. Dvořáčková
SV4BP_2AB1/02: Po 7:30–9:10 učebna 64, V. Dvořáčková - Předpoklady
- SV4BP_1AB1 Angličtina - A
A pass in SV4BP_1AB1. The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. Can interact with partners without strain for either party. Can produce a miní-essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz navazuje na SV4BP_1AB1 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- The student will learn and deepen vocabulary and grammar (level B1) as well as selected academic skills (oral presentations, discussions, presenting and justifying the point, etc.) on particular social topics in English.
- Osnova
- SV4BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický;
- Weeks 1-3 'Stress and Its Consequences. Healthy x Unhealthy Lifestyles. HRW 1 – web article on stress.
- Weeks 4–6 'Current Problems in Czech Schools (bullying, truancy, addictions, etc.). HRW 2 – web article on school problems (by 4.10.). Essay - 'How can educators motivate their students to a better academic performance?
- Weeks 7–9 'Current Social Issues' (gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration, politics, economy, etc.). HRW3 - web article on a hot social issue
- Weeks 10–13 'My Field of Study' (in-class presentations). PPT presentation (Introducing oneself. Hot issues of my field of study. My undergraduate project. Two questions for the class discussion). To be uploaded to Odevzd. The presentation may be video recorded for educational purposes and archived in IS.MUNI.CZ
- Study and academic skills – presenting the point, arguments based on experience, problem solving, justifying the point, discussion. Grammar revision: tenses, conditional sentences, countables, uncountables, modal verbs, active/passive voice.
- Presentation language and skills, building specialized vocabulary – presentations and professional language, PowerPoint presentation.
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning materials in IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. PET preliminary English test : practice tests. Harlow: Pearson Education, 2003, 216 s. ISBN 9780582824218. info
- Preliminary English Test. CUP 2012, ISBN 978-1-107-67519-3
- Cambridge preliminary English test : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 138 s. ISBN 0521797136. info
- Výukové metody
- Seminars, practical language lessons, group discussions, critical thinking, reading and speaking, home assignments, presentations.
- Metody hodnocení
- Examination requirements:
The students will have to comply with the course requirements (active participation in the class required - only 2 classes can be missed), complete oral tasks and written assignments, pass the final end-of-the-term test (pass limit 65%) and oral examination on selected topics in pairs (level B1). a) Active participation in practical lessons during the semester b) Completed written assignments (2 essays, 3HRWs, 1 presentation) plus in-class discussions; A student who will not fulfil the above stated requirements will not be admitted to sit the final test! A) Final test on PC – (maximum 75 marks, 65% pass). B) Oral examination (monologue: 1 minute, dialogue: 5 minutes) - maximum 25 marks, 65% pass) Final grade: Grade A (100-93 marks), Grade B (92-86), Grade C (85-79), Grade D (78-72), Grade E (71-65 marks). - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Taking photos during the lessons/examination and/or videorecordings of the student performance represent part of the lessons. The photographs and videorecordings shall be used entirely for learning, teaching and educational purposes.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený testem na počítači a ústní zkouškou.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/SV4BP_2AB1