PdF:SZ9BP_PLAD Playback divadlo - Informace o předmětu
SZ9BP_PLAD Playback divadlo
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0/1.3. blok (2 dny). 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ9BP_PLAD/01: Čt 15. 10. 13:00–20:10 učebna 19, Pá 16. 10. 8:25–15:35 učebna 19, Čt 22. 10. 13:00–20:10 učebna 19, V. Michovská
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět studenty seznamuje s metodou playback divadla, které je jedním z aplikovaných divadel používaných mimo jiné i v pedagogických a pomáhajících profesích. Jeho cílem je otevírat individuální příběhy diváků a převádět je skrz improvizaci herců do sociální roviny, interaktivně tak sdílet individuální i společenskou zkušenost. Předmět zahrnuje improvizační techniky, práci s příběhy a facilitace herců a diváků. Playback divadlo je zároveň přiblíženo teoretickým a historickým zázemím. Po absolvování předmětu bude student umět: Definovat základní pojmy playback divadla, popsat cíle playback divadla, shrnout zahraniční přístupy a dění kolem playback divadla, plánovat možnosti využití playback divadla s různými cílovými skupinami, fungovat v týmu playback divadla a znát zákonitosti jednotlivých forem, aplikovat jednotlivé formy playback divadla v praxi.
- Osnova
- Vznik a historie playback divadla (PT), definování PT ve vztahu k dalším směrům aplikovaných divadel, zahraniční školy PT a další inspirace, možnosti využití PT, český kontext playback divadla, smysl rituálu v PT, průvodce v PT, červená nit příběhů, herci v PT, hudebník v PT, krátké formy PT, dlouhé formy PT, stavba PT herecké skupiny a představení PT, představení a zpětná vazba.
- Literatura
- doporučená literatura
- SALAS, Jo. Improvising Real Life. NY: Tusitala Publishing, 1993. ISBN 978-0-9642350-9-0
- Výukové metody
- přednáška, propojení zvuku a pohybu, improvizace, práce s příběhem konkrétního člověka, krátké formy, dlouhé formy, facilitace, zpětná vazba
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na výuce, závěrečné představení, zpětná vazba, skupinový rozbor práce, diskuze.
- Informace učitele
- SALAS, Jo. Improvising Real Life. NY: Tusitala Publishing, 1993. ISBN 978-0-9642350-9-0 FOX, Hannah. Zoomy Zoomy. NY: Tusitala Publishing, 2010. ISBN 978-0-9642350-8-3 FOX, Jonathan. Acts of Service. NY: Tusitala Publishing, 1994. ISBN 978-0-9642350-0-7 Web mezinárodní playback sítě: http://www.playbacknet.org/drupal/iptn/resources
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka blokově 2 dny.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/SZ9BP_PLAD