PdF:AJB_JAPO Jazykové poradenství - Informace o předmětu
AJB_JAPO Jazykové poradenství
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJB_JAPO/01: So 8. 10. 8:00–13:00 učebna 57, Po 19. 12. 8:00–13:00 učebna 57, T. Andrášik, S. Hanušová
- Předpoklady
- ! AJB_JAPO Jazykové poradenství
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti porozumí zákonitostem procesu učení se cizímu jazyku. Budou schopni využít informace ke koncipování vlastního individuálního přístupu k žákům v cizojazyčném výuce. Budou schopni diagnostikovat základní charakteristiky konkrétního žáka a poskytnout mu poradenskou podporu směřující ke zvýšení efektivity procesu učení se cizímu jazyku.
- Osnova
- 1. Základní charakteristika procesu osvojování cizího jazyka 2. Individuální zvláštnosti v procesu osvojování cizího jazyka a jejich identifikace 3. Učební styly a jejich využití v procesu osvojování cizího jazyka 4. Učební strategie žáka v procesu osvojování cizího jazyka 5. Autonomie učícího se a výcvik žáka jako podpora autonomie 6. Role učitele, učitel jako poradce 7. Nedirektivní poradenství (mikro a makro dovednosti) 8. Materiály vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka 9. Internetové zdroje vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka
- Literatura
- povinná literatura
- LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
- Beyond language teaching towards language advising. Edited by Marina Mozzon-McPherson - Roel Vismans. London: CILT Centre for Information on Language Teaching and Research, 2001, 231 s. ISBN 1902031814. info
- doporučená literatura
- KATO, Satoko a Jo MYNARD. Reflective dialogue : advising in language learning. First published. New York: Routledge, 2016, xxii, 315. ISBN 9781138825925. info
- Advising in language learning : dialogue, tools and context. Edited by Jo Mynard - Luke Carson. Harlow: Pearson, 2012, 303 s. ISBN 9781408276952. info
- LOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁ. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 240 s. pedagogika. ISBN 978-80-7367-876-0. info
- OXFORD, Rebecca L. Language learning strategies : what every teacher should know. New York: Newbury house publishers, 1989, xiii, 342. ISBN 0066326079. info
- Výukové metody
- seminář, projekt, skupinová diskuze
- Metody hodnocení
- Reflective diary, forum contributions, presentation in the seminar. Assessment criteria: regular contributions to discussion forums, meeting deadlines, quality of the presentation in the last seminar.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1811
Students who take the course will cooperate with students of the Primary Teacher Education study programme who need to improve their English language skills in order to pass an exam on B2 level. The cooperation on one-to-one basis will start from the identification of basic individual characteristics of a particular language learner and then will be aimed at providing the learner with tailor-made advice concerning the learning process, strategies and approaches to learning. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
didaktický seminář.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/AJB_JAPO