PdF:RV2BP_3KZC Krize v životě člověka - Informace o předmětu
RV2BP_3KZC Krize v životě člověka
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/1/1. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Po absolvování kurzu bude student schopen porozumět různým psychologickým souvislostem psychické krize člověka, bude schopen vysvětlit dynamiku krize i různé typy krizí (dle různých kritérií). Bude znát základní principy laické krizové intervence.
- Osnova
- 1. Krize a její význam v životě člověka
- 2. Typy krizí, průběh krize (specifická dynamika)
- 3. Krize v různých souvislostech (závislosti, psychické poruchy atd.)
- 4. Způsoby zvládání krizí
- 5. Možnosti a meze laické krizové intervence
- Literatura
- VODÁČKOVÁ, Daniela. Krizová intervence. 2. vyd. Praha: Portál, 2007, 543 s. ISBN 9788073673420. info
- ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. Vydání 1. Praha: Grada, 2004, 197 stran. ISBN 8024705869. info
- KAST, Verena. Krize a tvořivý přístup k ní : typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. Translated by Jana Vašková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 167 s. ISBN 807178365X. info
- EIS, Zdeněk. Krize všedního dne. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 121 s. ISBN 80-85424-56-8. info
- Výukové metody
- Teoretické příprava, průběžné zpracovávání seminárního úkolu s možností konzultování.
Konkrétnější informace viz níže pod "INFORMACE UČITELE". - Metody hodnocení
- Podmínkou absolvování předmětu je vypracování seminárního úkolu a bud jeho odevzdání v elektronické podobě nebo jeho prezentování. Přesné, podrobné zadání najdou studenti ve studijních materiálech. Na seminárním úkolu pracují studenti samostatně v průběhu celého semestru.
- Informace učitele
- Student si zvolí jednu z těchto dvou možností jakožto způsob absolvování předmětu :
(1) V návaznosti na teoretickou přípravu (samostudium) vypracuje student seminární úkol, ilustrující některý z aspektů psychické krize člověka (přesné, podrobné zadání a instrukce najdou studenti ve studijních materiálech pod položkou INFORMACE K PŘEDMĚTU, NÁMĚTY A INSTRUKCE K SEMINÁRNÍMU ÚKOLU), poté ji bude prezentovat na setkání, které proběhne v PÁTEČNÍM BLOKU. Opět (podobně jako v předmětu "Rodina v soc. kontextu") budou mít studenti možnost některého (jednoho) ze dvou pátečních termínů: 25. listopadu nebo 2. prosince vždy 9 - 14 v učebně č. 27
(2) Druhá možnost je obdobná, po prostudování zadané literatury student vypracuje seminární úkol (viz výše), poté ji v elektronické podobě odevzdá vyučující předmětu.
Další informace včetně námětů a instrukcí k seminárnímu úkolu najdou studenti v agendě "Studijní materiály" pod položkou INFORMACE K PŘEDMĚTU, NÁMĚTY A INSTRUKCE K SEMINÁRNÍMU ÚKOLU. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/RV2BP_3KZC