PdF:SP4RC_SVTP Strategie ve vzdělávání žáků s - Informace o předmětu
SP4RC_SVTP Strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4RC_SVTP/01: Pá 21. 10. 7:30–14:40 učebna 60, Pá 4. 11. 7:30–11:00 učebna 5, D. Opatřilová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zaměřit se na znalost problematiky edukace a přístupů k osobám s těžkým postižením. Orientace v oblasti legislativy u cílové skupiny, možnosti podpory, edukace, týmové - mezioborové spolupráce. Předmět je zaměřen na oblast rané péče, předškolního vzdělávání, základní vzdělávání a možnosti zahrnutí inkluzivních přístupů při podpoře těchto osob a jejich rodin, dále pak možnosti poradenství a strategie ve vzdělávání žáků s těžkám postižením.
- Osnova
- 1. Terminologické vymezení 2. Pojem inkluzivní vzdělávání v kontextu osob s těžkým postižením 3. Charakteristika osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami 4. Raná podpora 5. Poradenství 6. Speciálně poedagogická diagnostika 7. Intervence 8. Strategie ve vzdělávání 9. Specifika educkace 10. Rámcový vzdělávací program 11. Strategie podpory, vybrané terapeutické přístupy
- Literatura
- povinná literatura
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 186 s. ISBN 978-80-210-6221-4. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Pedagogicko- psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Tišnov.: SURSUM, 2006, 300 s. 4313/Pd-9/06-17/99. ISBN 80-210-3977-9. info
- neurčeno
- OŠLEJŠKOVÁ, Hana a Marie VÍTKOVÁ. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 310 s. ISBN 978-80-210-6673-1. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar a Zita NOVÁKOVÁ. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 321 s. ISBN 978-80-210-5880-4. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, 146 s. ISBN 8021038195. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, diskuse, videoukázky
- Metody hodnocení
- písemný test, celkem 20 otázek, každá hodnocena 1 bodem, je třeba dosáhnout 75% správných odpovědí.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/SP4RC_SVTP