PdF:ZS1MP_SP2P Specializace: Specifické poruc - Informace o předmětu
ZS1MP_SP2P Specializace: Specifické poruchy učení
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/4/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 16:40–20:10 učebna 32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Problematika specifických poruch učení - etiologie, klasifikace, charakteristika jednotlivých typů specifických poruch učení a jejích diagnostika s následní reedukační péči. Student si osvojí základní terminologii a přístupy k žákům se specifickými poruchami učení.
- Osnova
- Obsah a podmínky vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování: - předmět, etiologie, klasifikace a charakteristika jednotlivých dysporuch; - poruchy chování se zaměřením na LMD, ADD, ADHD; - systém péče o žáky se SPU, poradenství, vzdělávání žáků se SPU; - legislativní rámec vzdělávání žáků s SPU; - speciálně-pedagogická diagnostika:charakteristika, oblasti diagnostiky, přehled diagnostických metod; - deficity dílčích funkcí a jejích rozvoj; - reedukace, kompenzace; - využití alternativních metod práce, - problematika vzdělávání v oblasti cizích jazyků, - specifika vzdělávání a hodnocení žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ.
- Literatura
- ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Vyd. 11. Praha: Portál, 2009. 264 s. ISBN 978-80-7367-514-1.
- POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. 336 s. ISBN 978-80-7367-817-3.
- BARTOŇOVÁ, M. (ed.) Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Brno: MSD. ISBN 80-86633-38-1.
- POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 240 s. ISBN 978-80-7367-773-2.
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení : text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, 237 s. ISBN 9788073152321. info
- Výukové metody
- interaktivní seminář, diskuse, praktická ukázka
- Metody hodnocení
- K ukončení předmětu je potřeba splnit následující požadavky: Prezentace tématu ve výuce. Ukončení: písemný test, úspěšnost 70% - zkouška. Aktivní účast na semináři - 80 %.
- Informace učitele
- Podrobné informace budou doplněny učitelem na začátku semestru s doporučením na další literární zdroje.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/ZS1MP_SP2P