PdF:XVVk02 Výtvarné činnosti - Informace o předmětu
XVVk02 Výtvarné činnosti
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/1. 12 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící) - Garance
- MgA. Jana Francová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XVVk02/01: Pá 22. 9. 13:55–15:35 učebna 14, Pá 6. 10. 15:45–17:25 učebna 14, Pá 27. 10. 7:30–9:10 učebna 14, Pá 10. 11. 9:20–11:00 učebna 14, P. Novotná
XVVk02/02: Pá 29. 9. 9:20–11:00 učebna 14, Pá 13. 10. 13:00–14:40 učebna 14, Pá 24. 11. 15:45–17:25 učebna 14, Pá 8. 12. 15:45–17:25 učebna 14, P. Novotná - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení a kultivace výtvarných znalostí a dovedností studenta jako prostředků jedinečného výtvarného vyjadřování a myšlení. Student získá povědomí o možnostech výtvarného vyjadřování, které bude uplatňovat ve vlastní tvorbě.
- Osnova
- Plošné prostředky tvorby (seznámení s výtvarnými postupy kresby, grafiky, malby) tvůrčí uplatnění v realizaci vybraných námětů. Prostorové prostředky tvorby (tradiční a netradiční materiály a jejich komponování do výtvarných objektů, instalací s důrazem na originalitu a subjektivitu výtvarného vyjádření). Tvůrčí uplatnění výtvarných prostředků v realizaci vybraných námětů. Bude využíváno osvojených technik, postupů tvarování a komponování materiálů ve vlastní tvorbě. Příklady děl výtvarného umění v kontextu s osvojovanými výtvarnými technikami a materiály. Výtvarné umění jako inspirace individuální tvorby studenta.
- Literatura
- povinná literatura
- KANDINSKY, Wassily. Bod - linie - plocha : příspěvek k analýze malířských prostředků. Edited by Pavla Pečinková, Translated by Anita Pelánová. Vyd. 1. Praha: Triáda, 2000, 191 s. ISBN 808613816X. info
- GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Translated by Miroslava Gregorová. Vyd. v češtině 2. (rev.),. Praha: Argo, 1997, 683 s. ISBN 8072031430. info
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- doporučená literatura
- STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ, Jana FRANCOVÁ, Marta SVOBODOVÁ a Katarína TUĽAKOVÁ. Po O. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 136 s. ISBN 978-80-210-5732-6. info
- MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. Photo by H. Pospíšilová. V Olomouci: Votobia, 1999, 269 s. ISBN 80-7198-351-9. info
- Výukové metody
- praktická práce v ateliéruu
- Metody hodnocení
- prezentace a diskuse nad výslednými díly
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/XVVk02