PdF:A2BP_ZAD1 Základy didaktiky angličtiny 1 - Informace o předmětu
A2BP_ZAD1 Základy didaktiky angličtiny 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2BP_ZAD1/Kombi01: Pá 20. 9. 15:00–16:50 učebna 57, Pá 4. 10. 15:00–16:50 učebna 57, Pá 18. 10. 15:00–16:50 učebna 57, Pá 8. 11. 15:00–16:50 učebna 57, Pá 22. 11. 15:00–16:50 učebna 57, Pá 6. 12. 15:00–16:50 učebna 57, A. Dobrovolná
A2BP_ZAD1/Prez01: Út 11:00–12:50 učebna 51, A. Dobrovolná - Předpoklady
- ( A2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BP_GR1B Gramatika B && A2BP_SFFB Seminář z fonetiky B ) || A2BP_SOZK Souborná zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Students will get acquainted with basic didactic knowledge. Main objectives can be summarized as follows: being able to understand and explain what language system consists of; how learners differ from each other; how to recognize and treat different types of learners; being aware of teaching styles and teacher’s roles; getting theoretical knowledge about lesson planning and applying it in a way to create effective lesson plans; understanding what motivation is, how it influences learning and what motivational techniques are available for the language teacher.
- Výstupy z učení
- By the end of the course the students will be able:
to understand and explain what language system consists of;
to recognize how learners differ from each other;
to learn how to recognize and treat different types of learners;
be aware of teaching styles and teacher’s roles;
create a realistic lesson plan;
understand what motivation is, how it influences learning and what motivational techniques are available for the language teacher. - Osnova
- Language and language learning background
- Learner motivation and interest
- Different types and categories of learners
- The teacher and the learner
- Lesson planning – aims, objectives, format
- Literatura
- doporučená literatura
- HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
- HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 052156798X. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Výukové metody
- Workshops, seminars, discussions, online support and discussions on the moodlinka forum
- Metody hodnocení
- Requirements: active participation in sessions, complementing a portfolio, one contribution to a discussion forum on moodlinka (optional), one lesson plan created according to given criteria. Type of teaching: workshop, group discussion, student presentations.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1336
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/A2BP_ZAD1