PdF:AJ2103 Praktický jazyk 2A - Informace o předmětu
AJ2103 Praktický jazyk 2A
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D. (cvičící)
Judith Bradford McEnany, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník) - Garance
- Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2103/01: Út 8:00–9:50 učebna 57, B. Kašpárková
AJ2103/02: Út 18:00–19:50 učebna 42, J. McEnany
AJ2103/03: Út 16:00–17:50 učebna 42, J. McEnany
AJ2103/04: Čt 16:00–17:50 učebna 41, J. McEnany
AJ2103/05: Čt 14:00–15:50 učebna 38, J. McEnany
AJ2103/06: St 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), J. McEnany - Předpoklady
- ( AJ2102 Praktický jazyk 1B && AJ2204 Gramatika B && AJ2202 Fonetika a fonologie B )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Tento předmět je založen na praktické aplikaci angličtiny dosahující jazykové úrovně C1 podle SERR. Aktivně procvičuje jazykové dovednosti – konverzaci, poslech, čtení a psaní. Studenti si zlepšují svou jazykovou vybavenost formou diskusí, cvičení, individuálních úkolů, a prezentací. Hlavní snahou tohoto předmětu je maximalizovat aktivní používání angličtiny ve všech jejích podobách a v různých situacích za pomoci nejrůznějších aktivit, které jsou navrženy tak, aby zdokonalovaly veškeré aspekty jazykových dovedností. Témata jednotlivých hodin a diskusních fór jsou založena na textech z knihy New English File Advanced a dalších tématech vztahujících se ke kultuře, studiu a výuce jazyka. Díky komplexně zvoleným tématům tento předmět umožňuje propojit použití jazyka s širším socio-kulturním kontextem.
- Výstupy z učení
- Student/ka: • v průběhu semestru vypracuje dva krátké psané texty (argument, formální dopis) • přednese prezentaci odpovídající jednomu z témat pokrytých v hodinách • sestaví portfolio (kompilace materiálů, které student používá ke zdokonalování vlastních jazykových dovedností mimo přímou výuku) • napíše krátkou recenzi filmu, knihy, nebo popis společenské události • prokáže vhodnou jazykovou vybavenost v závislosti na specifikách dané sociální a kulturní situace • uvědomuje si provázanost jazyka a kultury • je schopen/schopna kriticky shrnout obsah textu týkajícího se obecných sociálních a kulturních témat z beletrie i literatury faktu, přičemž dokáže vyjádřit vlastní názor, formulovat argument, vyvolat diskusi a spekulovat o případných příčinách, důsledcích a hypotetických situacích
- Osnova
- This class meets weekly and requires active participation. The classwork and forums will be based around the coursebook New English File Advanced as well as various topics related to culture and its use in language learning and teaching.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University, 2010, 168 s. ISBN 9780194594585. info
- neurčeno
- Dictionary of English language and culture (Variant.) : Longman dictionary of English language and culture [1992, Longman] : Longman dictionary of English language and culture [1998, Longman]. info
- Required reading will be found in the online syllabus for the course.
- FRIEDEL, Robert D. A culture of improvement : technology and the western millennium. Cambridge, Mass.: MIT, 2007, x,588 s. ISBN 9780262062626. info
- A reader's guide to making America : the society and culture of the United States. Edited by Luther S. Luedtke. Washington: United States Information Agency, 1990, viii, 97. info
- Výukové metody
- This class uses a variety of methods including group discussions, portfolios, and work online.
- Metody hodnocení
- The evaluation of students’ work is based on continuous assessment. Continuous assessment (CA) is an educational policy in which students are being assessed throughout a given period of time (in our case it is one semester) rather than at the end of the semester. The student can achieve as many as 100 points in the following areas: portfolio (peer-assessed) - 20 pts; essay (based on extensive reading) - 20 pts; forum entries (at least 5 per term) - 20 pts (4 pts each); 2 vocabulary tests - 20 pts (10 pts each); presentation - 20 - 20 pts. In order to formally finish the course successfully (i.e. to qualify for the final test and orals), the student needs to score at least 70 % (= 70 points) in the CA. If the student manages to pass the CA, they take the final credit test, which consists of written and oral parts in the exam period. The passmark for the finals is 70 % in each part. In order to pass the final credit test (i.e. to get credits) the student needs to pass both parts.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2303
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/AJ2103