FC6007 Strategický marketing a management

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FC6007/Kombi01: So 5. 10. 14:00–15:50 učebna 5, So 26. 10. 12:00–13:50 učebna 5, So 9. 11. 18:00–19:50 učebna 5, So 7. 12. 14:00–15:50 učebna 5, P. Marinič
FC6007/Prez01: Út 16:00–16:50 laboratoř 80, Čt 16:00–16:50 učebna 12, P. Marinič
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace: Studium tohoto předmětu umožní posluchačům seznámit se s významem, metodami a nástroji strategického řízení a strategického marketingového řízení. Předmět rozšiřuje znalosti získané v bakalářském stupni studia v rámci předmětu Základy managementu a marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na strategické analýzy, formulování strategií a sestavení marketingových plánů. Cíle: Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen: definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti charakterizovat podstatu metod a nástroje strategického managementu a marketingu aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi Výstupy: Na konci tohoto kurzu bude student schopen definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi a charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti. Student bude schopen aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi a charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti. Student bude schopen aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
Osnova
  • Sylabus: 1. blok: Význam strategického řízení pro konkurenceschopnost podniku. Hierarchie strategií a postavení strategického marketingového řízení ve strategickém řízení podniku. Druhy a typy strategií a marketingových strategií. 2. blok: Proces strategického řízení a strategického marketingového řízení. Analýzy vnějšího - obecného a oborového okolí. Analýzy vnitřního prostředí. SWOT analýza z pohledu strategického řízení. 3. blok: Konkurence. Systémově organizované informační zajištění. Proces tvorby strategií a návrh variantních strategií. Implementace a metody hodnocení strategie. 4. blok: Plánování a realizace inovací. Faktory ovlivňující úspěch inovačních aktivit. Strategické řízení institucí veřejné správy. Významné práce z oboru strategického managementu. Americká škola.
Literatura
  • MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku : konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 198 s. ISBN 8024712776. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Vyd.1.Praha: C.H. Beck, 2001. xiv, 256 s. ISBN 80-7179-603-4 STADLER, S
Výukové metody
přednáška, studium literatury
Metody hodnocení
ústní zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.