PdF:FC6007 Strategický marketing a manage - Informace o předmětu
FC6007 Strategický marketing a management
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Lucie Alexová (pomocník)
Mgr. Bc. Dagmar Husárová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Bc. Pavla Wernerová (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC6007/Kombi01: So 16. 10. 14:00–15:50 učebna 1, So 20. 11. 18:00–19:50 učebna 1, So 27. 11. 15:00–16:50 učebna 1, So 4. 12. 15:00–16:50 učebna 1, P. Marinič
FC6007/Prez01: Út 21. 9. až Út 14. 12. Út 10:00–10:50 laboratoř 84, Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 10:00–10:50 laboratoř 80, P. Marinič - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Studium tohoto předmětu umožní posluchačům seznámit se s významem, metodami a nástroji strategického řízení a strategického marketingového řízení. Předmět rozšiřuje znalosti získané v bakalářském stupni studia v rámci předmětu Základy managementu a marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na strategické analýzy, formulování strategií a sestavení marketingových plánů a cílem posílit schopnost studentů definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi, charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti, charakterizovat podstatu metod a nástroje strategického managementu a marketingu a aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi a charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti. Student bude schopen aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
- Osnova
- 1. blok: Význam strategického řízení pro konkurenceschopnost podniku. Hierarchie strategií a postavení strategického marketingového řízení ve strategickém řízení podniku. Druhy a typy strategií a marketingových strategií.
- 2. blok: Proces strategického řízení a strategického marketingového řízení. Analýzy vnějšího (obecného a oborového) okolí. Analýzy vnitřního prostředí. SWOT analýza z pohledu strategického řízení.
- 3. blok: Konkurence. Systémově organizované informační zajištění. Proces tvorby strategií a návrh variantních strategií. Implementace a metody hodnocení strategie.
- 4. blok: Plánování a realizace inovací. Faktory ovlivňující úspěch inovačních aktivit. Strategické řízení institucí veřejné správy. Významné práce z oboru strategického managementu.
- Literatura
- VEBER, Jaromír. Management :základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5. info
- MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku : konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 8024712776. URL info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
- DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2001, xiv, 256. ISBN 8071796034. info
- Výukové metody
- Předmět probíhá formou přednášek, diskusí, řešení tematicky zaměřených příkladů a samostatně zpracovávané seminární práce z oblasti managementu nebo marketingu.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen ústní zkouškou.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/FC6007