PdF:MSBP_SPDI Seminář k pedagog. diagnostice - Informace o předmětu
MSBP_SPDI Seminář k pedagogické diagnostice
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- NOW( MSBP_PDDI Pedagogická diagnostika )&&( MSBP_PPP2 Průběžná praxe 2 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit význam pedagogické diagnostiky a základní pojmy;
použít informace o osobnosti dítěte k plánování jeho dalšího rozvoje;
vytvořit individuální vzdělávací plán;
předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí týkající se individualizace a diferenciace vzdělávacího procesu;
interpretovat metody pedagogické diagnostiky; - Osnova
- Význam a potřeba pedagogické diagnostiky v práci učitele mateřské školy.
- Metody pedagogické diagnostiky.
- Diagnostický proces.
- Diagnostika školní zralosti.
- Diagnostika rozvoje kompetencí (sociálních dovedností, chování dítěte).
- Možné chyby při diagnostice.
- Tvorba individuálního vzdělávacího programu.
- Spolupráce s odbornými pracovišti.
- Literatura
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV : metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. V Praze: VP, 2007, 48 s. ISBN 9788087000106. info
- KAPRÁLEK, Karel a Zdeněk BĚLECKÝ. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Vyd. 1. Praha .: Portál, 2004, 139 s. ISBN 8071788872. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha, 2001, 207 s. ISBN 80-7178-544-X. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s., il. ISBN 80-7178-544-X. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 807178463X. info
- Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Edited by Václav Mertin. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 107 s. ISBN 8071780334. info
- Výukové metody
- Samostatná práce, dílny, diskuse
- Metody hodnocení
- Písemná práce - diagnostická činnost v praxi
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/MSBP_SPDI