PdF:ASPG_SKPS Školní psychologie - Informace o předmětu
ASPG_SKPS Školní psychologie
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 8/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 23. 1. 14:00–17:50 učebna 37, Pá 12. 2. 14:00–17:50 učebna 37
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Asistent pedagoga (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu: na nové vyšší a obecnější rovině rozšířit teoretickou základnu pro možnost praktické aplikace poznatků pedagogické psychologie do učitelské praxe; porozumět základním poznatkům a termínům pedagogické psychologie; používat ve své práci základní metody pedagogické psychologie; poznávat učební a styly i strategie žáků; poznávat a ovlivňovat příčiny školní neúspěšnosti žáků.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: porozumět základním poznatkům a termínům školní psychologie; používat ve své práci základní metody pedagogické psychologie; poznávat učební a styly i strategie žáků; poznávat a ovlivňovat příčiny školní neúspěšnosti žáků
- Osnova
- 1. Předmět a vývoj pedagogické psychologie.
- 2. Pedagogická psychologie v systému věd.
- 3. Metodologie a metody pedagogické psychologie.
- 4. Vztah učení, vývoje a výchovy.
- 5. Osobnost současného žáka.
- 6. Problémový žák.
- 7. Psychologie učení.
- 8. Psychologie kreativity.
- 9. Psychologie vyučování.
- 10. Učební styly a strategie.
- 11. Školní úspěch a neúspěch.
- 12. Psychohygiena edukace.
- 13. Psychologie osobnosti učitele.
- 14. Psychologie výchovy.
- 15. Rodina, škola a vývoj.
- 16. Patopsychologie edukace.
- 17. Psychosociální klima školy.
- 18. Perspektivy pedagogické psychologie.
- Literatura
- KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie osobnosti a zdraví žáka. První. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 2006, 167 s. Výzkumný záměr Škola a zdraví. ISBN 80-210-4077-7. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178. info
- LINHARTOVÁ, Dana. Psychologie pro učitele. 1. vydání. Brno: MZLU, 2000, 257 s. ISBN 80-7157-476-7. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie. Brno: Cerm, 1996, 184 s. ISBN 808586794X. info
- ŘEHULKA, Evžen. Úvod do studia psychologie. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, 56 s. paido. ISBN 80-85931-02-8. info
- Výukové metody
- přednáškový cyklus
- Metody hodnocení
- přednášky, písemný test
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/ASPG_SKPS