DEp11p Dějiny Polska do r. 1772

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PhDr. Petr Kaleta, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/45, pouze zareg.: 0/45, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/45
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámení s vývojem polského státu od 9. století do druhé poloviny 18. stol., se zřetel na klíčové historické události.Získání orientace v základní odborné literatuře.
Výstupy z učení
Osvojí si znalosti historických procesů, skutečností a jevů i základní terminologii. Dokáže charakterizovat klíčové rysy historického vývoje. Ovládá základy heuristické práce. Orientuje se v základní odborné literatuře. Je schopen sepsat odborný text na zadané téma.
Osnova
  • 1. Počátky polského státu 2. Dovršení budování polského státu za Boleslava I. Chrabrého 3. 12. a 13. století 4. 14. století 5. 15. a 16. století 6. Rozklad státu a dělení Polska
Literatura
  • DAVIES, Norman. Boże igrzysko : historia Polski. T. 1.: Od początków do roku 1795. Kraków : Znak, 1996. 680 s. ISBN 83-7006-506-6. (polsky)
  • WANDYCZ, Piotr Stefan. Střední Evropa v dějinách od středověku do současnosti. Praha : Academia, 1998. 301 s. ISBN 80-200-0657-5.
  • ŘEZNÍK, Miloš. Dějiny Polska v datech. Praha : Libri, 2010. 500 s. ISBN 978-80-7277-408-1. S. 170. Dějiny Polska v datech.
Výukové metody
přednáška
Metody hodnocení
Závěrečné hodnocení je provedeno prostřednictvím ústního kolokvia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2022.