PdF:IAJp01 Fonetika a fonologie 1A - AJ - Informace o předmětu
IAJp01 Fonetika a fonologie 1A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící) - Garance
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Gabriela Oaklandová
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJp01/01: St 12:00–13:50 učebna 6, G. Oaklandová
IAJp01/02: Út 12:00–13:50 učebna 54, G. Oaklandová
IAJp01/03: Út 17:00–18:50 učebna 58, G. Oaklandová
IAJp01/04: Čt 13:00–14:50 učebna 11, G. Oaklandová - Předpoklady
- NOW( IAJp02 Jazyková cvičení 1A - AJ )||( IAJp02 Jazyková cvičení 1A - AJ )
level B1 according to SERRJ - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Students will be able to transcribe basic words and phrases, to read transcription and to pronounce sounds in native-like way. Students are also trained to transcribe heard and seen text, and to enhance their ability to transfer our classroom materials to the primary school environment. Learning how "to practise self-study" is a crucial part of this course. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
- Výstupy z učení
- The student: - is able to transcribe basic words and phrases; - is able to read transcription and to pronounce sounds based on IPA; - is able to transfer classroom materials to the primary school environment - is able to self-study and reflect on her/his pronunciation
- Osnova
- Topics: 1. Phonemic chart 2. Vowels 3. Diphthongs 4. Consonants 5. Word stress 6. Linking 7. Poems and how to prepare reading these 8. Jazz Chants and how to create them 9. Children´s books and how to prepare reading these 10. How to transfer our classroom materials to the primary school environment
- Literatura
- doporučená literatura
- OAKLANDOVÁ, Gabriela. A workbook of English pronunciation for teachers. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 60 s. ISBN 8021035188. info
- VAUGHAN-REES, Michael. Test your pronunciation. Essex: Penguin English, 2002, 90 s. ISBN 058246904X. info
- GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Illustrated by Anna Veltfort. Oxford: Oxford University Press, 1979, xi, 84. ISBN 0195024966. info
- Výukové metody
- Pairwork and group work, homestudy, drills, individual projects, one-to-one consultations, observations.
- Metody hodnocení
- Requirements: Oral and written credit test (70% pass mark). Active participation includes: 3 one-to-one consultations; homework throughout the semester; attendance of at least 80%; creative IPA project; journal; reading - a children´s book.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/IAJp01