PdF:MA0021 Didaktika matematiky 1 - Informace o předmětu
MA0021 Didaktika matematiky 1
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Petra Antošová, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (přednášející)
Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Břetislav Fajmon, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Veseláková (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 12:00–13:50 učebna 32
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- Předpokladem je zvládnutí odborných matematických disciplín, zejména aritmetiky a algebry. Studenti by měli být vybaveni kompetencemi z kurzu obecné didaktiky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je, aby byl student schopen didaktické transformace teoretického matematického základu do učiva matematiky základní školy, volit vhodné metody a formy práce pro výuku matematiky (v oblasti přirozených čísel a racionálních čísel a operací s nimi).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student znát: Problematiku přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy. Cíle výuky matematiky na 2. stupni ZŠ. Rámcový vzdělávací program. Edukační procesy, metody a formy práce výuky matematiky, organizace vyučovacího procesu, včetně materiálních a technických prostředků. Diagnostiku a hodnocení v matematice. Postupné zavádění množiny přirozených, celých, racionálních čísel. Student bude dále po absolvování předmětu schopen využít poznatky z didaktiky matematiky v praxi.
- Osnova
- Didaktika matematiky a její místo v systému věd. Problematika přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy. Cíle výuky matematiky na 2. stupni ZŠ. Rámcový vzdělávací program. Edukační procesy, metody a formy práce výuky matematiky, organizace vyučovacího procesu, včetně materiálních a technických prostředků. Diagnostika a hodnoceni a klasifikace v matematice. Postupné zavádění množiny přirozených, celých, racionálních čísel. Poznávací proces žáků. Numerace, operace. Procenta, navazující témata.
- Literatura
- doporučená literatura
- TIPPS, Steven, Art JOHNSON a Leonard M. KENNEDY. Guiding children's learning of mathematics. 12th ed. [Spojené státy americké]: Wadsworth Cengage Learning, 2011, xxii, 629. ISBN 9780538738507. info
- ŽENATÁ, Emílie. Přehled učiva matematiky : pro 6.-9. ročník ZŠ a víceletá gymnázia s příklady a řešením. [2. vyd.]. [Benešov]: Blug, 2010, 552 s. ISBN 9788072740147. info
- VAŇUROVÁ, Milena a Růžena BLAŽKOVÁ. Didaktika matematiky 1 [online e-learningový kurz]. 2005. URL info
- TANNER, Howard a Sonia JONES. Becoming a successful teacher of mathematics. London: Routledge, 2000, xii, 224. ISBN 9780415230698. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava k výuce jednotlivých témat učiva matematiky na základní škole.
- Metody hodnocení
- kolokvium, písemný test (60%)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/MA0021