PdF:SOk852 Environmentální výchova 3 - Informace o předmětu
SOk852 Environmentální výchova 3: Praktikum z environmentální výchovy pro vychovatele
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/1.2/0. 14 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Hana Korvasová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SOk852/01: Pá 9. 10. 17:00–19:50 Lipka-Kamenná, Pá 6. 11. 17:00–19:50 Lipka-Kamenná, Pá 4. 12. 17:00–19:50 Lipka-Kamenná, Pá 8. 1. 17:00–19:50 Lipka-Kamenná, H. Korvasová
- Předpoklady
- SOk832 Environmentální výchova 1 && SOk842 Environmentální výchova 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Vychovatelství (program PdF, B-VY)
- Cíle předmětu
- Představení možností ekologizace výuky a provozu škol a školských zařízení, poskytnutí námětů k budování a využívání školních přírodních zahrad, přiblížení problematiky chovů zvířat a ukázky příkladů výchovy k zdravému životnímu stylu ve smyslu doporučení tzv. domácí ekologie.
- Osnova
- 1. Desatero domácí ekologie.
- 2. Školní přírodní zahrady a jejich využití.
- 3. Problematika chovů zvířat ve škole.
- 4. Specifika terénní výuky.
- 5. Práce s přírodními materiály, lidová řemesla.
- 6. Prezentace námětů studentů (praktické ukázky aktivizujících metod využitelných v terénní výuce připravené a prezentované samotnými studenty).
- Literatura
- povinná literatura
- SLÁMOVÁ, Pavlína. Kdo je ekopedagog? In: Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání: soubor učebních textů. 1. vyd. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání, 2012, 2 s. ISBN 978-80-87604-01-4. info
- doporučená literatura
- Moje přírodní zahrada : příručka zahradního vědění. Edited by L. Krčma - M. Petrová - Dana Křivánková, Translated by Radomil Hr. 2. vydání. Jindřichův Hradec: Občanské sdružení Přírodní zahrada, 2013, 236 stran. ISBN 9788026053262. info
- KŘIVÁNKOVÁ, Dana. Školní zahrada jako přírodní učebna. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání, 2012, 4 sv. ISBN 9788087604335. info
- Hrajeme si na přírodu : soubor her s ekologickou tematikou. 2. vyd. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání, 2011, 181 s. ISBN 9788090480742. info
- AUDY, Jana. Učíme se v zahradě. Vyd. 1. Kněžice: Chaloupky, 2007, 497 s. ISBN 9788026025689. info
- UHŘÍČKOVÁ, Alena a Zdena MALÍKOVÁ. Kouzlo zapomenutého : práce s přírodními materiály. 2. vydání. Brno: Rezekvítek, 2001, 57 stran. ISBN 8090295428. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuze, simulační hry, skupinová práce, terénní výuka, vlastní prezentace studentů.
- Metody hodnocení
- Didaktický test. Písemná příprava a praktické představení aktivity reflektující představované téma.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/SOk852