PdF:AJc211 Didaktika 1 - Informace o předmětu
AJc211 Didaktika 1
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJc211/01: Pá 24. 9. 16:00–16:50 učebna 59, Pá 8. 10. 16:00–16:50 učebna 59, Pá 22. 10. 16:00–16:50 učebna 59, Pá 12. 11. 16:00–16:50 učebna 59, Pá 26. 11. 16:00–16:50 učebna 59, Pá 10. 12. 16:00–16:50 učebna 59, Š. Cox
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Anglický jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy – způsobilost vyučovat další předmět (program PdF, C-CV)
- ZS1 Anglický jazyk pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- At the end of this course the student will be able to use knowledge about the basic role of the teacher and the student in ELT.
- Výstupy z učení
- Students understand specific needs of lower secondary language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for their learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
- Osnova
- 1. Language learner – individual differences, learner autonomy, learning strategies
- 2. Language teacher – roles, professional development, EPOSTL
- 3. Mother tongue in ELT
- 4. Teaching materials
- Literatura
- povinná literatura
- HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- doporučená literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Výukové metody
- seminar with practical examples illustrating the topics, class discussions, reading, microteaching Portfolio
- Metody hodnocení
- Credit requirements: Active participation in seminars. Portfolio. Personal statement - oral interviews. Type of completion: seminar
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2257
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/AJc211