SPc320 Diagnostické domény žáků s poruchami chování

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0/1.3. 16 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS., Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 9. 10. 8:00–13:50 učebna 57, Pá 29. 10. 8:00–13:50 učebna 52
Předpoklady
NOW( SPc318 Diagnostické domény žáků se zdravotním postižením (tělesným, zrakovým a mentálním) ) && NOW( SPc319 Diagnostické domény žáků s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Naučit studenty zpracovat diagostiku případové studie jedince s problémy/poruchami chování v kontextu kvality života - s oporou v ICF klasifikaci WHO.
Výstupy z učení
Student se bude orientovat v kontextech a souvislostech diagnostiky dětí s PECH. Seminární práce - případová studie a její obhájení.
Osnova
  • Kvalita života - ICF klasifikace WHO;
  • Resilienční zdroje a rizika;
  • Systémový kontext diagnostiky;
  • Individuální kontext diagnostiky;
  • Případová práce.
Literatura
    povinná literatura
  • VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-80-210-6518-5. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. Brno: Press Muni, 2010, 330 s. pedagogická. ISBN 978-80-210-5159-1. info
  • International classification of functioning, disability and healthchildren and youth version : ICF-CY. Geneva: World Health Organization, 2007, xxvii, 322. ISBN 9789241547321. info
Výukové metody
teoretická příprava; diskuze; případová práce
Metody hodnocení
přednášky, diskuse v hodině, praktická aplikace znalostí
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.