PdF:SPc320 Diagnostické domény žáků s por - Informace o předmětu
SPc320 Diagnostické domény žáků s poruchami chování
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/1.3. 16 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS., Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 8. 10. 8:00–13:50 učebna 51, Pá 14. 10. 8:00–13:50 učebna 51
- Předpoklady
- NOW( SPc318 Diagnostické domény žáků se zdravotním postižením (tělesným, zrakovým a mentálním) ) && NOW( SPc319 Diagnostické domény )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace Speciální pedagogiky (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Naučit studenty zpracovat diagostiku případové studie jedince s problémy/poruchami chování v kontextu kvality života - s oporou v ICF klasifikaci WHO.
- Výstupy z učení
- Student se bude orientovat v kontextech a souvislostech diagnostiky dětí s PECH. Seminární práce - případová studie a její obhájení.
- Osnova
- Kvalita života - ICF klasifikace WHO;
- Resilienční zdroje a rizika;
- Systémový kontext diagnostiky;
- Individuální kontext diagnostiky;
- Případová práce.
- Literatura
- povinná literatura
- VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-80-210-6518-5. info
- VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. Brno: Press Muni, 2010, 330 s. pedagogická. ISBN 978-80-210-5159-1. info
- International classification of functioning, disability and healthchildren and youth version : ICF-CY. Geneva: World Health Organization, 2007, xxvii, 322. ISBN 9789241547321. info
- Výukové metody
- teoretická příprava; diskuze; případová práce
- Metody hodnocení
- přednášky, diskuse v hodině, praktická aplikace znalostí
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/SPc320