PdF:IVVp06 Didaktika výtvarné výchovy 1 - Informace o předmětu
IVVp06 Didaktika výtvarné výchovy 1
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVVp06/01: Út 17:00–18:50 4008, kromě Út 25. 10., H. Stadlerová
IVVp06/02: Čt 13:00–14:50 4008, kromě Čt 27. 10., H. Stadlerová
IVVp06/03: Út 15:00–16:50 4008, kromě Út 25. 10., H. Stadlerová
IVVp06/04: Čt 11:00–12:50 4008, kromě Čt 27. 10., H. Stadlerová - Předpoklady
- IVVp01 Úvod do studia VV && IVVp02 Umění a tvorba 1 && IVVp03 Umění a tvorba 2 && IVVp04 Umění a tvorba 3 && IVVp05 Umění a tvorba 4
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pochopit specifické aspekty dětského výtvarného projevu jako východiska realizace cílů výtvarné výchovy. Kompetentně projektovat, realizovat a reflektovat lekci výtvarné výchovy v rámci mikrovýstupů a pedagogické praxe.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - rozpoznat specifické znaky dětského výtvarného projevu; - porozumět cílům současné výtvarné výchovy; - kompetentně projektovat, realizovat a reflektovat lekci výtvarné výchovy.
- Osnova
- Dětský výtvarný projev jako východisko výtvarné výchovy (dispozice, ontogeneze). Výchova uměním. Vzdělávací program a proměny cílů výtvarného školení. Školní vzdělávací programy. Projektování výuky, struktura vyučovací lekce (cíl, námět, motivace, výtvarný problém, úkol, výtvarné prostředky). Hodnocení ve výtvarné výchově, sebereflexe učitele.
- Literatura
- Babyrádová, H. (2004). Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: MU. Babyrádová, H. (2005). Výtvarná dílna. Praha: TRITON. David J. (2008). Století dítěte a výzva obrazů. Brno: MU. Davido, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte:[dětská kresba z po
- Výukové metody
- Teoretická příprava, projekty lekcí výtvarné výchovy; prezentace výtvarných aktivit.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v semináři (min. 80% docházka);písemná příprava výtvarné lekce; popis a dokumentace průběhu lekce, reflexe.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/IVVp06