AJc211 Didaktika 1

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Šárka Cox (cvičící)
Mgr. Petra Pašalov (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJc211/01: Pá 29. 9. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 13. 10. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 27. 10. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 10. 11. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 1. 12. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 15. 12. 16:00–16:50 učebna 58, P. Pašalov
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
By the end of this course, student will be able to use knowledge about the basic role of the teacher and the student in ELT.
Výstupy z učení
Students understand specific needs of lower secondary language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design suitable types of activities for their learners. They can understand and apply theoretical principles in their teaching, they can reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and receive feedback. They are able to link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and can explain the teaching principles behind these activities.
Osnova
  • 1. Language learner – individual differences, learner autonomy, learning strategies
  • 2. Language teacher – roles, professional development, EPOSTL
  • 3. Mother tongue in ELT
  • 4. Teaching materials
Literatura
    povinná literatura
  • HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
    doporučená literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
Výukové metody
workshop, task demonstration with analysis, class discussion, reading, microteaching, Portfolio work
Metody hodnocení
Credit requirements: Active participation in class. Portfolio. Micro-teaching. Type of completion: seminar
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2257
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.