PdF:AJc211 Didaktika 1 - Informace o předmětu
AJc211 Didaktika 1
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
Mgr. Petra Pašalov (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJc211/01: Pá 29. 9. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 13. 10. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 27. 10. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 10. 11. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 1. 12. 16:00–16:50 učebna 58, Pá 15. 12. 16:00–16:50 učebna 58, P. Pašalov
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Anglický jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy – způsobilost vyučovat další předmět (program PdF, C-CV)
- ZS1 Anglický jazyk pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- By the end of this course, student will be able to use knowledge about the basic role of the teacher and the student in ELT.
- Výstupy z učení
- Students understand specific needs of lower secondary language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design suitable types of activities for their learners. They can understand and apply theoretical principles in their teaching, they can reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and receive feedback. They are able to link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and can explain the teaching principles behind these activities.
- Osnova
- 1. Language learner – individual differences, learner autonomy, learning strategies
- 2. Language teacher – roles, professional development, EPOSTL
- 3. Mother tongue in ELT
- 4. Teaching materials
- Literatura
- povinná literatura
- HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- doporučená literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Výukové metody
- workshop, task demonstration with analysis, class discussion, reading, microteaching, Portfolio work
- Metody hodnocení
- Credit requirements: Active participation in class. Portfolio. Micro-teaching. Type of completion: seminar
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2257
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/AJc211