PdF:IAJk09 Jazyková cvičení 3A - AJ - Informace o předmětu
IAJk09 Jazyková cvičení 3A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivona Fořtová (cvičící)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJk09/01: Pá 22. 9. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 29. 9. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 6. 10. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 13. 10. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 20. 10. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 27. 10. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 3. 11. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 10. 11. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 24. 11. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 1. 12. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 8. 12. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 15. 12. 13:00–14:50 respirium (5. nadzemní podlaží), I. Fořtová
- Předpoklady
- IAJk05 Gramatika 2A - AJ
The basic study material is Outcomes Upper-intermediate, 2nd edition. The students are expected to be acquainted with Units 1-4. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is coursebook Outcomes Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently. - Výstupy z učení
- By the end of the course the students will:
- develop speaking, reading, writing and listening skills at upper-intermediate level;
- link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks;
-be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently. - Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Grammar:
- Gerund/infinitive;
- Used to, didn´t used to;
- Reporting verbs;
- Articles;
- Countable and uncountable nouns;
- Quantifiers;
- Topics:
- Psychology of music;
- Sleep;
- Media;
- Speeches;
- Feelings
- Literatura
- povinná literatura
- DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover, UK: National Geographic Learning, 2016, 178 stran. ISBN 9781337561129. info
- neurčeno
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
- Výukové metody
- pair work, group work, homework, readings, observations
- Metody hodnocení
- Requirements: Maximum number of points per semester: 100 Pass mark: 70 (part of this sum is also the final written and oral test, students must obtain at least 70% for these final tests - if not: two resits of the final test are offered) Written test: 40 points Oral test: 30 points; Progress test: 10 points. Other types of continuous assessment: 20 points
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/IAJk09