PdF:FC5016 Hygiena školního prostředí - Informace o předmětu
FC5016 Hygiena školního prostředí
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/2. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- RNDr. Anna Bayerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
Cílem evropské strategie výzkumu vztahu prostředí a zdraví je snížit zátěž populace škodlivými faktory prostředí a redukovat rizika se zvláštním zřetelem na vnímavou dětskou populaci. Předmět je věnován fyzikálně-technickým parametrům vnitřního prostředí školních budov. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Hygiena školního prostředí představuje soubor limitů základních parametrů, charakterizující pohodu žáka i učitele při výuce. Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice hygieny a kvality školního prostředí. Jde o to, aby student byl schopen objektivního posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu. Předmět umožní také praktické ukázky, jak zjišťovat hodnoty dotčených parametrů a jak je lze ovlivnit.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět a vysvětlit základní pojmy související s hygienou a ochranou zdraví nejen při práci, ale i v běžném životě
- dokáže použít získané informace pro samostatné uvažování nad funkcí hygieny v životě člověka
- umí předkládat odůvodněná rozhodnutí vycházející ze získaných vědomostí, případně dovedností o hygienických návycích
- na základě nabytých znalostí odvodí vhodná hygienická pravidla dle situace - Osnova
- 1. Hygiena (historie) 2. Školní prostředí (fyzikální parametry ovlivňující školní prostředí) 3. Hygiena každodenního života 4. Legislativa 5. Hygiena na pracovišti 6. Tepelná a světelná pohoda 7. Hluk. Akustika učeben. 8. Vlivy prostředí na vnímání a soustředěnost žáků 9. Posouzení hygieny školního prostředí ve vybraném objektu
- Literatura
- Výukové metody
- projekt, test - úspěšnost min. 60 %
- Metody hodnocení
- projekt, test - úspěšnost min. 60 %
- Informace učitele
- Výuka může probíhat bezkontaktně.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC5016