PdF:NJ6111 Oborová praxe volitená bak. - Informace o předmětu
NJ6111 Oborová praxe volitelná v bakalářském studiu němčiny
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/2. praxe (5 pohovorů na školách). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto předmětu je získat praktické a teoretické informace o významu německého jazyka v kánonu předmětů. Budou také empiricky analyzovat mezipředmětové a školní výuku přesahující možnosti učení se jazyka.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto praktického kurzu budou mít studenti přehled o významu německého jazyka v kánonu předmětů. Budou také empiricky analyzovat mezipředmětové a minoškolní možnosti výuky jazyka.
- Osnova
- 1. vyberte 5 škol 2. kontaktujte učitele němčiny a zeptejte se jich na témata uvedená v pozorovacím listu. 3. vyplňte formulář pro pozorování (viz níže) 4. vyplněné pozorovací archy se na konci pololetí odevzdají paní Brychové a společně se projednají (přesný termín projednání se určí v průběhu pololetí).
- Literatura
- JEDLIČKOVÁ, Helena. Aktivizující metody, alternativní formy pedagogické praxe a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně. Online. In Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. České Budějovice: JčU České Budějovice, Ped.Fak., 2010, s. 72-80. ISBN 978-80-7394-210-6. info
- NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007. URL info
- JANÍK, Tomáš. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, s. 51-68. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 1. ISBN 80-7315-078-6. info
- Výukové metody
- praxe a výměna zkušeností
- Metody hodnocení
- vyplnění protokolu z pohovorů a diskuse
- Náhradní absolvování
- V~případě zahraničního studijního výjezdu mohou studenti absolvovat předmět online formou.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2025/NJ6111/index.qwarp
Studenti mají možnost získat feed back a formativní hodnocení v rámci kontaktních seminářů. - Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/NJ6111/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: průběžně.
ex N2B_PXP1 nebo NJ_X111.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/NJ6111