NJ6111 Oborová praxe volitelná v bakalářském studiu němčiny

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/2. praxe (5 pohovorů na školách). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je získat praktické a teoretické informace o významu německého jazyka v kánonu předmětů. Budou také empiricky analyzovat mezipředmětové a školní výuku přesahující možnosti učení se jazyka.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto praktického kurzu budou mít studenti přehled o významu německého jazyka v kánonu předmětů. Budou také empiricky analyzovat mezipředmětové a minoškolní možnosti výuky jazyka.
Osnova
  • 1. vyberte 5 škol 2. kontaktujte učitele němčiny a zeptejte se jich na témata uvedená v pozorovacím listu. 3. vyplňte formulář pro pozorování (viz níže) 4. vyplněné pozorovací archy se na konci pololetí odevzdají paní Brychové a společně se projednají (přesný termín projednání se určí v průběhu pololetí).
Literatura
  • JEDLIČKOVÁ, Helena. Aktivizující metody, alternativní formy pedagogické praxe a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně. Online. In Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. České Budějovice: JčU České Budějovice, Ped.Fak., 2010, s. 72-80. ISBN 978-80-7394-210-6. info
  • NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007. URL info
  • JANÍK, Tomáš. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, s. 51-68. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 1. ISBN 80-7315-078-6. info
Výukové metody
praxe a výměna zkušeností
Metody hodnocení
vyplnění protokolu z pohovorů a diskuse
Náhradní absolvování
V~případě zahraničního studijního výjezdu mohou studenti absolvovat předmět online formou.
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2025/NJ6111/index.qwarp
Studenti mají možnost získat feed back a formativní hodnocení v rámci kontaktních seminářů.
Studijní opora
https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/NJ6111/index.qwarp
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: průběžně.
ex N2B_PXP1 nebo NJ_X111.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, jaro 2025.