RJ2038 Praktická a profesní ruština 1

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RJ2038/Kombi01: Pá 27. 9. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 11. 10. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 25. 10. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 8. 11. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 22. 11. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 6. 12. 12:00–13:50 učebna 63, J. Krejčí
RJ2038/Prez01: Út 18:00–19:50 učebna 62, J. Krejčí
Předpoklady
Znalost ruského jazyka na úrovni B2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj komunikační kompetence v ruském jazyce s zaměřením na pedagogickou komunikaci. V rámci tematických okruhů studenti rozvijí receptivní a produktivní řečové dovednosti, schopnost interakce a mediace v ústním a písemném projevů v ruštině.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětů studenti budou schopní:
- volně komunikovat v rámci probraných témat;
- analyzovat kulturní specifika ruskojazyčné komunikace;
- analyzovat chyby v interkulturní konverzaci a napravovat je;
- navrhnout metodické prvky pro výuku RJ v hodinách na ZŠ se zaměřením na pragmatická a lingvistická specifika spojená s multilingvismem, školní institucionální interakci, funkčními styly a použitím AI
Osnova
  • 1. Язык как средство общения. Особенности межкультурной коммуникации.
  • 2. Сколько языков ты знаешь – столько раз ты человек. Мультилингвизм – стандарт современного общества.
  • 3. Учитель – проводник в мир знаний. Что мы делаем на уроке.
  • 4. Учебник – источник вдохновения
  • 5. Текстовая палитра: разнообразие форм и функций
  • 6. Искусственный интеллект – виртуальный помощник учителя
Literatura
    doporučená literatura
  • Дроздова, О. Е. (2024). Методика преподавания русского языка. Метапредметное обучение: учебник и практикум для вузов. Москва: Издательство Юрайт
  • Афанасьева Н.Д. (ред.). (2023). Русский язык как иностранный: учебник и практикум для вузов. Москва: Юрайт
  • Хворикова, Е.Г. (2021). Русский язык в профессиональной деятельности. Обучение основам реферирования: учебное пособие для иностранных студентов. Москва: РУДН
  • Жук, Т. А. (2024) Русский язык как иностранный: разговорный практикум (В2—С1): учебное пособие для вузов. Москва: Юрайт
Výukové metody
Práce s audio, video a tištěnými/psanými texty, konverzace ve skupinách a ve dvojících, prezentace, vypracování úkolů založených na metodě Task-based learning, chybová analýza žákovských textů, poskytování vrstevnické zpětné vazby, vypracování úvahy
Metody hodnocení
Písemný test + ústní zkoušení
Vyučovací jazyk
Ruština
Studijní opora
https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/RJ2038/index.qwarp
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/RJ2038