PdF:RJ2038 Praktická a profesní ruština 1 - Informace o předmětu
RJ2038 Praktická a profesní ruština 1
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2038/Kombi01: Pá 27. 9. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 11. 10. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 25. 10. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 8. 11. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 22. 11. 10:00–11:50 učebna 63, Pá 6. 12. 12:00–13:50 učebna 63, J. Krejčí
RJ2038/Prez01: Út 18:00–19:50 učebna 62, J. Krejčí - Předpoklady
- Znalost ruského jazyka na úrovni B2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj komunikační kompetence v ruském jazyce s zaměřením na pedagogickou komunikaci. V rámci tematických okruhů studenti rozvijí receptivní a produktivní řečové dovednosti, schopnost interakce a mediace v ústním a písemném projevů v ruštině.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětů studenti budou schopní:
- volně komunikovat v rámci probraných témat;
- analyzovat kulturní specifika ruskojazyčné komunikace;
- analyzovat chyby v interkulturní konverzaci a napravovat je;
- navrhnout metodické prvky pro výuku RJ v hodinách na ZŠ se zaměřením na pragmatická a lingvistická specifika spojená s multilingvismem, školní institucionální interakci, funkčními styly a použitím AI - Osnova
- 1. Язык как средство общения. Особенности межкультурной коммуникации.
- 2. Сколько языков ты знаешь – столько раз ты человек. Мультилингвизм – стандарт современного общества.
- 3. Учитель – проводник в мир знаний. Что мы делаем на уроке.
- 4. Учебник – источник вдохновения
- 5. Текстовая палитра: разнообразие форм и функций
- 6. Искусственный интеллект – виртуальный помощник учителя
- Literatura
- doporučená literatura
- Дроздова, О. Е. (2024). Методика преподавания русского языка. Метапредметное обучение: учебник и практикум для вузов. Москва: Издательство Юрайт
- Афанасьева Н.Д. (ред.). (2023). Русский язык как иностранный: учебник и практикум для вузов. Москва: Юрайт
- Хворикова, Е.Г. (2021). Русский язык в профессиональной деятельности. Обучение основам реферирования: учебное пособие для иностранных студентов. Москва: РУДН
- Жук, Т. А. (2024) Русский язык как иностранный: разговорный практикум (В2—С1): учебное пособие для вузов. Москва: Юрайт
- Výukové metody
- Práce s audio, video a tištěnými/psanými texty, konverzace ve skupinách a ve dvojících, prezentace, vypracování úkolů založených na metodě Task-based learning, chybová analýza žákovských textů, poskytování vrstevnické zpětné vazby, vypracování úvahy
- Metody hodnocení
- Písemný test + ústní zkoušení
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/RJ2038/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/RJ2038