PdF:SMP_Mod6c Sociálně problematické jevy 3 - Informace o předmětu
SMP_Mod6c Sociálně problematické jevy 3
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 8 + 1. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SMP_Mod6c/KombiPred01: Pá 13. 12. 9:00–15:50 učebna 70, T. Kohoutek, J. Mareš
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů (program PdF, C-CV)
- Studium k výkonu specializovaných činností - Prevence sociálně patologických jevů (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Účastníci budou po absolvování modulu schopni pojmenovat, vysvětlit a řídit systém prevence sociálně nežádoucího chování, a to jak se skupinou, tak s jednotlivcem. Seznámí se s postupy vyhledávání ohrožených žáků a vedení intervencí ve spolupráci s odbornými pracovišti a institucemi.
- Osnova
- Náročné chování
- • Vývojová podmíněnost problémového a poruchového chování
- • Osobnost dítěte s náročným chováním.
- • Disharmonický vývoj osobnosti.
- • Agrese jako násilný způsob dosahování cíle, jako prostředek k uspokojování osobně významných potřeb.
- • Neurodivergence, oslabení CNS.
- • Konkrétní projevy náročného a problémového chování: Lhavost, záškoláctví, krádeže, šikana a kyberšikana, užívání psychoaktivních a návykových látek, problematická životospráva, závislost na videohrách a digitálních technologiích, sebepoškozování aj.
- Metody hodnocení
- Vypracování podnětů k tvorbě metodiky mapování výskytu rizikového chování na škole, k mapování potřeby preventivních témat ze strany žáků, krátkých informačních vstupů k výskytu RCH na své škole, podnětů k tvorbě krizových plánů k RCH pro potřebu všech pedagogických i nepedagogických pracovníků k jednotnému postupu; lze využít jako podklad při tvorbě ročníkové práce.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SMP_Mod6c