PdF:SMP_Mod6c Socially Problematic Phenomena - Course Information
SMP_Mod6c Socially Problematic Phenomena 3
Faculty of EducationAutumn 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- SMP_Mod6c/KombiPred01: Fri 13. 12. 9:00–15:50 učebna 70, T. Kohoutek, J. Mareš
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů (programme PdF, C-CV)
- Studies in specialized activities - Prevention of social pathological phenomena (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Účastníci budou po absolvování modulu schopni pojmenovat, vysvětlit a řídit systém prevence sociálně nežádoucího chování, a to jak se skupinou, tak s jednotlivcem. Seznámí se s postupy vyhledávání ohrožených žáků a vedení intervencí ve spolupráci s odbornými pracovišti a institucemi.
- Syllabus (in Czech)
- Náročné chování
- • Vývojová podmíněnost problémového a poruchového chování
- • Osobnost dítěte s náročným chováním.
- • Disharmonický vývoj osobnosti.
- • Agrese jako násilný způsob dosahování cíle, jako prostředek k uspokojování osobně významných potřeb.
- • Neurodivergence, oslabení CNS.
- • Konkrétní projevy náročného a problémového chování: Lhavost, záškoláctví, krádeže, šikana a kyberšikana, užívání psychoaktivních a návykových látek, problematická životospráva, závislost na videohrách a digitálních technologiích, sebepoškozování aj.
- Assessment methods (in Czech)
- Vypracování podnětů k tvorbě metodiky mapování výskytu rizikového chování na škole, k mapování potřeby preventivních témat ze strany žáků, krátkých informačních vstupů k výskytu RCH na své škole, podnětů k tvorbě krizových plánů k RCH pro potřebu všech pedagogických i nepedagogických pracovníků k jednotnému postupu; lze využít jako podklad při tvorbě ročníkové práce.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 8 + 1.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/SMP_Mod6c