PdF:TI2011 Didaktika – elektrotechnika a - Informace o předmětu
TI2011 Didaktika – elektrotechnika a elektronika
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 12 h. konz./sem. (komb. stud.). 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martin Kučera (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 9:00–9:50 učebna 29
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TE2) (2)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studenty podrobněji seznámit s možnostmi využití robotických stavebnic/vývojových kitů BeeBot, Ozobot, H&S electronic system, Arduino. Budou s nimi řešit projekty, které vyžadují promyšlenou konstrukci a programování. Osvojí si strategie, které jim umožní využít robota jako prostředku pro výuku algoritmizace či základů programování.
- Výstupy z učení
- Student umí při práci v týmu navrhnout vhodnou konstrukci s využitím robotické stavebnice, vybrat správné vstupní a výstupní moduly pro řešení daných typů problémů a robota naprogramovat. Student dokáže pracovat v týmu a projektově, na základě obecnějšího zadání je schopen vytvořit konkrétní zadání vlastního projektu. Student umí využít vhodné metody k návrhu aktivit vedoucích k rozvoji algoritmického myšlení a rozumí problematice nasazení robotických stavebnic do výuky z pedagogického pohledu.
- Osnova
- - Seznámení se s robotickým prostředím Ozoblockly, Arduino IDE, PICAXE programming editor, návrh a tvorba prvního robota. - Programovací techniky: - pohyb robota v prostoru, - využití vstupních a výstupních modulů, - zpracování dat ze senzorů, - reakce na různé vstupy, - práce s proměnnými a konstantami, - paralelní procesy. - Metody a aktivity rozvíjející algoritmické myšlení pomocí robotických stavebnic. - Edukační robotika ve výuce, příklady výukových aktivit.
- Literatura
- Humlhans Jan, Zajímavá zapojení - inspirace konstruktérům, díl 1-4, BEN technická literatura Praha
- Výukové metody
- Metody a aktivity rozvíjející algoritmické myšlení pomocí robotických stavebnic. - Studium metodou řešení problémů - Projektová výuka - Samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt, ústní zkouška
- Informace učitele
- Moodle kurz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/TI2011