TI2011 Didaktika – elektrotechnika a elektronika

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
1/2/0. 12 h. konz./sem. (komb. stud.). 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martin Kučera (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Po 12:00–12:50 učebna 29
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
TI2011/01: St 17:00–18:50 učebna 29, M. Kučera
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studenty podrobněji seznámit s možnostmi využití základních elektronických, elektrotechnických obvodů a robotických stavebnic. Řešit s nimi projekty, které vyžadují promyšlenou konstrukci, oživení a výrobu těchto obvodů, ses tavování jednoduchých robotických systémů a jejich programování s použitím robotické stavebnice. Diskuse o možnostech využití obvodů a robotických stavebnic ve výuce a také demonstrace jejich využití při výuce a jako prostředku pro výuku algoritmizace či základů programování.
Výstupy z učení
Student se naučí navrhnout vhodnou konstrukci , a využít jí pro podporu výuky. S využitím robotické stavebnice, vybrat správné vstupní a výstupní moduly pro řešení daných typů problémů a robota naprogramovat. Student dokáže pracovat v týmu a projektově, na základě obecnějšího zadání je schopen vytvořit konkrétní zadání vlastního projektu. Student umí využít vhodné metody k návrhu aktivit vedoucích k rozvoji algoritmického myšlení a rozumí problematice nasazení elektronických obvodů a robotických stavebnic do výuky z pedagogického pohledu.
Osnova
  • * Seznámení se základními obvody se základní sadou modulů robotické stavebnice i s programovacím prostředím a tvorba základních obvodů * Programovací techniky: * pohyb robota v prostoru, * využití vstupních a výstupních modulů, * zpracování dat ze senzorů, * reakce na různé vstupy, * práce s proměnnými a konstantami, * Metody a aktivity rozvíjející algoritmické myšlení pomocí robotických stavebnic. * Edukační elektronika, elektrotechnika a robotika ve výuce, příklady výukových aktivit.
Výukové metody
* Přednáška s demonstrací * Seminář * Studium metodou řešení problémů * Projektová výuka * Samostatná práce studentů * Prezentace práce studentů
Metody hodnocení
* Hodnocení projektu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.