PdF:TI2011 Didaktika – elektrotechnika a - Informace o předmětu
TI2011 Didaktika – elektrotechnika a elektronika
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 1/2/0. 12 h. konz./sem. (komb. stud.). 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martin Kučera (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 12:00–12:50 učebna 29
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studenty podrobněji seznámit s možnostmi využití základních elektronických, elektrotechnických obvodů a robotických stavebnic. Řešit s nimi projekty, které vyžadují promyšlenou konstrukci, oživení a výrobu těchto obvodů, ses tavování jednoduchých robotických systémů a jejich programování s použitím robotické stavebnice. Diskuse o možnostech využití obvodů a robotických stavebnic ve výuce a také demonstrace jejich využití při výuce a jako prostředku pro výuku algoritmizace či základů programování.
- Výstupy z učení
- Student se naučí navrhnout vhodnou konstrukci , a využít jí pro podporu výuky. S využitím robotické stavebnice, vybrat správné vstupní a výstupní moduly pro řešení daných typů problémů a robota naprogramovat. Student dokáže pracovat v týmu a projektově, na základě obecnějšího zadání je schopen vytvořit konkrétní zadání vlastního projektu. Student umí využít vhodné metody k návrhu aktivit vedoucích k rozvoji algoritmického myšlení a rozumí problematice nasazení elektronických obvodů a robotických stavebnic do výuky z pedagogického pohledu.
- Osnova
- * Seznámení se základními obvody se základní sadou modulů robotické stavebnice i s programovacím prostředím a tvorba základních obvodů * Programovací techniky: * pohyb robota v prostoru, * využití vstupních a výstupních modulů, * zpracování dat ze senzorů, * reakce na různé vstupy, * práce s proměnnými a konstantami, * Metody a aktivity rozvíjející algoritmické myšlení pomocí robotických stavebnic. * Edukační elektronika, elektrotechnika a robotika ve výuce, příklady výukových aktivit.
- Výukové metody
- * Přednáška s demonstrací * Seminář * Studium metodou řešení problémů * Projektová výuka * Samostatná práce studentů * Prezentace práce studentů
- Metody hodnocení
- * Hodnocení projektu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/TI2011