FF:SPGAJUDID1 Didaktika anglického jazyka I - Informace o předmětu
SPGAJUDID1 Didaktika anglického jazyka I
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- celkem 24 vyučovacích hodin seminářů. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program FF, C-STPG)
- Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program FF, C-STPG, směr Anglický jazyk a literatura)
- Cíle předmětu
- Po splnění kurzu bude studující schopen: 1. Rozlišit mezi různými zaměřeními vyučovací hodin a aktivit, jako jsou jazykové prostředky, řečové dovednosti, angličtina pro specifické účely, literatura, kultura, a rozumět tomu, jak různá zaměření strukturovat, aby co nejlépe rozvíjela komunikační kompetenci studentů; (1.1, 1.2) 2. Rozumět rozličným prvkům řízení výuky a uvědomovat si jejich důležitost, např. zadávání a kontrola pokynů, uspořádání lavic, modely interakce, rozvržení času, dohled na žáky; (3.3, 2.4) 3. Vybrat a adaptovat aktivitu z učebnice a analyzovat jazyk potřebný pro její realizaci; (2.1, 2.2) 4. Vybrat vhodné autentické materiály a didakticky je zpracovat. (6.2, 1.2) 5. Rozvrhnout a připravit aktivitu v hodině s užitím vhodných prezentačních metod včetně ICT (2.3, 3.1, 3.3) 6. Odučit krátkou aktivitu v hodině s užitím vhodných postupů, následně reflektovat; (2.5, 5.1) 7. Využívat pozorování jako prostředku pro profesní rozvoj (4.2) 8. Vhodně pracovat s chybou v jazykové výuce; (2.4, 4.2) 9. Poskytovat a dostávat zpětnou vazbu týkající se hodiny a plánovat další rozvoj. (4.2, 5.1) 10. Využít různé typy interakce pro podporu spolupráce žáků ve výuce AJ. (3.2)
- Výukové metody
- Výklad, diskuze ve třídě, práce ve skupinách a dvojicích, mikrovýstup a pozorování, četba
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/SPGAJUDID1