TIM_MK_002 Od elektronické hudby k live coding performance II

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 80 hodin výuky/ semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 20. 2. 8:00–9:40 N41, Čt 20. 3. 8:00–9:40 N41, Čt 10. 4. 8:00–9:40 N41, Čt 15. 5. 8:00–9:40 N41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 12/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz slouží k vybudování diskurzivního rámce, ve kterém lze kontextualizovat a interpretovat estetické podmínky vzniku EA hudby 20. a 21. století. Součástí kurzu je aktivní diskuse nad vybranými texty k estetice EA hudby, která má vést k budování interpretačních kompetencí studentů.
Výstupy z učení
Student bude schopen identifikovat, zařadit a interpretovat různé formy technologicky produkované hudby 20. stol. s přesahem do současnosti.
Osnova
  • Hudba a nová média – sňatek z rozumu?
  • Hudba, věda, technika
  • INTERPRETACE: M. Heidegger - Otázka techniky
  • Hudba v procesu abstrakce, digitalizace a materializace
  • INTERPRETACE: Z. Bauman - Liquid Arts
  • Technorealistické koncepce hudby
  • INTERPRETACE: P. Boulez - Technology and the Composer
  • Posttechnologická řešení hudby
  • INTERPRETACE: K. Cascone - The Aesthetic of Failure
Literatura
    povinná literatura
  • HEIDEGGER, Martin. Otázka techniky. Praha: Oikúmené, 2004.
  • BAUMAN, Zygmunt. Liquid arts. Theory Culture & Society, 2007, 24.
  • BOULEZ, Pierre. Technology and the Composer. Leonardo, vol. 11, no. 1, 1978. Dostupné z: www.jstor.org/stable/1573509.
  • CASCONE, Kim. The Aesthetics of Failure: 'Post-Digital' Tendencies in Contemporary Computer Music. Computer Music Journal, 24:4 Winter. MIT Press, 2002.
    doporučená literatura
  • HOLMES, Thom. Electronic and experimental music : technology, music, and culture. 3rd ed. New York: Routledge, 2008. xviii, 462. ISBN 9780415957823.
  • Sound unbound : sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008. xi, 426. ISBN 9780262633635.
  • MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. xxxix, 354. ISBN 0262133741.
Výukové metody
Přednášky, interpretace povinných textů vložených ve studijních materiálech v IS.
Metody hodnocení
Docházka 75%, aktivní diskuse, odevzdání argumentačního eseje na 1 vybraný povinný text ze Studijních materiálů (rozsah 4-5 NS).
Studijní opora
https://is.muni.cz/auth/el/phil/jaro2025/TIM_MK_002/index.qwarp
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/TIM_MK_002