FF:PG21A30 Didaktika - Informace o předmětu
PG21A30 Didaktika
Filozofická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- St 15:00–16:35 9
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, B-HS)
- Pedagogika (program FF, B-PD) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz postupuje od teorií vyučování, vzdělávání a učení v historickém exkurzu (Komenský, herbartismus, didaktika období první republiky, ) až po jednotlivá pojetí současné didaktiky. (např. systémové pojetí didaktiky, komunikativní, kybernetické, apod.). Hlavní náplní kurzu jsou analýzy vzdělávacích obsahů, které jsou demonstrovány zejména na analýzách učiva, analýzách učebnic, na projektování učebních úloh a na tvorbě didaktických testů.
- Literatura
- CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy : příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999, 91 s. ISBN 8085931680. info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 247 s. ISBN 80-7178-216-5. info
- PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média : příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998, 148 s. ISBN 8085931494. info
- WALTEROVÁ, Eliška. Kurikulum : proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 185 stran. ISBN 8021008466. info
- BROCKMEYEROVÁ, Jitka, Marcel JOSÍFKO a Alexandr TUČEK. Didaktické testy a jejich statistické zpracování. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972, 199 s. info
- Metody hodnocení
- Forma výuky: přednášky a semináře. Předpokladem je aktivní účast na seminářích a odevzdání seminární práce. Předmět je ukončen zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2005/PG21A30