FF:KPI11 Kurz práce s informacemi - Informace o předmětu
KPI11 Kurz práce s informacemi
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- celý předmět je formou eLearningu. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Zikuška (cvičící)
Mgr. Kateřina Hošková (přednášející)
PhDr. Dagmar Čerňová (cvičící)
Mgr. Nikola Dynybylová (cvičící)
Mgr. Věra Eliášová (cvičící)
Mgr. Petra Hromádková (cvičící)
Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková (cvičící)
Mgr. Eva Jandová (cvičící)
PhDr. Martin Krčál, DiS., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zdeňka Mácková (cvičící)
Mgr. Stanislava Midrlová (cvičící)
Ing. Bc. Martina Nedomová, DiS. (cvičící)
Mgr. Tereza Schwarzová Matýsová (cvičící)
Mgr. Gabriela Šimková (cvičící)
Mgr. Filip Šubrt (cvičící)
Bc. Monika Vondrášková (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Pro studenta na VŠ je nezbytné zvládnutí studijních návyků podporujících rozvoj schopností kritického myšlení, schopností samostatného vyhledávání potřebných informací a studijních materiálů, vyhodnocování relevantnosti nalezených informací, efektivní organizace znalostí i aktivní využívání prostředků ICT.&
Informační gramotnost jako celek, které se kurz věnuje, však nezahrnuje pouze schopnost vyhledávání a vyhodnocování informací. Jednotlivá témata kurzu korespondují s dílčími složkami informační gramotnosti, s tzv. funkční gramotností (literární gramotnost, dokumentová, jazyková a numerická gramotnost), a prostřednictvím dílčích úkolů podporují i rozvoj ICT gramotnosti jako základny pro rozvoj všech složek předchozích.
Po absolvování našeho eLearningového kurzu by student měl být schopen:
- definovat hlavní koncepty výzkumného tématu, určit své informační požadavky
- vyhledat a vybrat potřebné relevantní zdroje informací
- znát a používat své oborové informační zdroje v klasické i elektronické podobě
- umět efektivně používat různorodé vyhledávací nástroje
- umět informace vyhodnotit, efektivně je organizovat a využít
- chápat rozdíl mezi vyhledávacími nástroji v elektronických informačních zdrojích
- využívat pro studium a praxi elektronické informační služby knihoven
- pracovat s odborným textem
- orientovat se v (nových) službách Internetu
- rozumět etickým a právním otázkám ze světa informací a informačních technologií - Osnova
- Úvodní modul
- Definování problému a práce s tématem
- Kde hledat informace
- Jak informace hledat
- Vyhledávání informací na Internetu
- Efektivní využívání služeb Internetu
- Odborné databáze
- Odborné databáze prakticky
- Hodnocení informací
- Citace a informační etika
- Jak efektivně psát odborné texty
- Jak na prezentace
- Závěrečný modul
- Výukové metody
- E-learning v LMS IS MU
- Metody hodnocení
- Distanční online forma výuky, skládá se ze 13 tématických modulů.
Povinnosti k ukončení předmětu:
- závěrečný test (A 100 – 93 bodů, B 92 – 85 bodů, C 84 – 77 bodů, D 76 – 69 bodů, E 68 – 61 bodů, F 60 – 0).
- termínované průběžné práce - písemný úkol nebo test (vždy u konkrétního modulu uvedeno zadání a termín odevzdání). - Informace učitele
- Pro studenty je také určena sociální síť Ning. Ta bude přístupná i studentům, kteří kurz absolvovali v předchozích letech. Budou zde přidávány největší novinky, zajímavosti a aktuality ze světa informací. Zároveň bude sloužit i pro sdílení vašich znalostí a zkušeností. Adresa bude zveřejněna první vyučovací týden.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/KPI11