FF:MUKS40 Muzejní marketing - Informace o předmětu
MUKS40 Muzejní marketing
Filozofická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 4/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jan Dolák, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Jan Dolák, Ph.D.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzeologie (program FF, B-HI)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou:
osvojit si základní poznatky o řízení jednotlivých muzejních činností;
osvojit si základní poznatky o marketingu muzeí;
umět použít tyto poznatky v praxi - Osnova
- Muzejní zájmová sdružení a jejich fungování.
- Řízení jednotlivých muzejních činností, collection management.
- Kumunikace. Společenské chování a protokol.
- Marketing. Základní pojmy, literatura, dějiny.
- Marketingový mix. Analýza situace na trhu, cílová skupina, cenová politika, propagace, reklama, public relations.
- Specifická situace muzeí, marketing v muzeu.
- Fundraising, sponsoring.
- Literatura
- Verhaar, Jan: Management and Organization. Amsterdam, Renwardt Academie
- Fahy, Anne: Collections Management. London - New York, Routledge 1995, s. 304. ISBN 0-415-11283-4
- The Management Needs of Museum Personnel. Amsterdam Reinward Academie
- Museums - management. Wien, MANZsche Verlags- und Universitätsbuchhandlund 1991. s. 248. ISBN 3-214-082191
- Statut ICOM a Stanovy AMG
- FOPP, Michael A. Managing museums and galleries. London: Routledge, 1997, ix, 241 s. ISBN 0-415-09496-8. info
- MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
- Organizační chování :jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Edited by František Bělohlávek. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996, 343 s. ISBN 80-85839-09-1. info
- DOLANSKÝ, Václav, Vladimír MĚKOTA a Vladimír NĚMEC. Projektový management. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 372 s. ISBN 8071692875. info
- BOWMAN, Cliff. Strategický management. Translated by Jiří Vejdělek. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 1996, 147 s. ISBN 8071692301. info
- MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
- SCHULTZ, Don E. Moderní reklama : umění zaujmout. Translated by Robert Špaček. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995, 668 s. ISBN 8071690627. info
- MCCARTHY, E. Jerome a William D. PERREAULT. Základy marketingu. Translated by Dana Bursíková. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 511 s. ISBN 80-85605-29-5. info
- Museum management. Edited by Kevin Moore. London: Routledge, 1994, xi, 298. ISBN 0415112796. info
- Management. Edited by Heinz Weihrich - Harold Koontz. [1. vyd.]. Praha: Victoria Publishing, 1993, 659 s. ISBN 80-85605-45-7. info
- GRUBER, David. Jak si vychutnat zuřícího šéfa. Ostrava: Gruber-TDP, 1992. ISBN 80-900680-2-2. info
- Museums 2000 : politics, people, professionals and profit. Edited by Patrick John Boylan. London: Museums Association in conjunction with Routledge, 1992, vii, 203 s. ISBN 0-415-05455-9. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, cvičení
- Metody hodnocení
- Přednáška; ústní zkouška - znalost a pochopení přednesené látky, četba vybraného titulu ze zadané literatury, schopnost praktické aplikace teoretických vědomostí na modelových situacích
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2012/MUKS40