FF:UZPG41A86 Didaktika pedagogiky - Informace o předmětu
UZPG41A86 Didaktika pedagogiky
Filozofická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 VP
- Předpoklady
- UZPG41A85 Vybrané problémy
Didaktika pedagogiky I. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-HS3) (2)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS3) (2)
- Cíle předmětu
- V kurzu Didaktika pedagogiky II. se využívají znalosti z obecné didaktiky a Didaktiky pedagogiky I. Kurz je veden jako nácvik jednotlivých profesních dovedností učitele a tímto způsobem je formováno vlastní pojetí výuky. Na konci kurzu jsou studenti schopni reflektovat své dovednosti a své pojetí výuky.
- Osnova
- 1. Koncipování výuky na období jednoho školního roku na základě vybraného školního vzdělávacího programu
- 2. Příprava a vedení jedné vyučovací hodiny
- 3. Vedení zpětné vazby
- 4. Reflexe čekávání a požadavků ve vztahu ke studentům
- 5. Sebereflexe vlastního vyučovacího stylu
- Literatura
- HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 9788073677558. info
- FENSTERMACHER, Gary D. a Jonas F. SOLTIS. Vyučovací styly učitelů. Translated by Karel Starý. Vydání první. Praha: Portál, 2008, 124 stran. ISBN 9788073674717. info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2006, 230 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-114-6. info
- Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Edited by Vlastimil Švec. Brno: Paido, 2005, 99 stran. ISBN 8073150921. info
- ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 178 s. ISBN 8021019379. info
- MAREŠ, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš SVATOŠ a Vlastimil ŠVEC. Učitelovo pojetí výuky. 1. vyd. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996, 91 s. : il. ISBN 80-210-1444-X. info
- Výukové metody
- Reflexe seminárních cvičení. Seminární cvičení probíhají formou mikrovyučování a skupinové reflexe vybraných výukových situací.
- Metody hodnocení
- ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2012/UZPG41A86