FF:UZPG41A86 Didaktika pedagogiky II - Informace o předmětu
UZPG41A86 Didaktika pedagogiky II
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 C43
- Předpoklady
- UZPG41A85 Vybrané problémy
Didaktika pedagogiky I. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS) (3)
- Cíle předmětu
- V kurzu Didaktika pedagogiky II. se využívají znalosti z obecné didaktiky a Didaktiky pedagogiky I. Kurz je veden jako nácvik jednotlivých profesních dovedností učitele a tímto způsobem je formováno vlastní pojetí výuky. Na konci kurzu jsou studenti schopni reflektovat své dovednosti a své pojetí výuky.
- Osnova
- 1. Koncipování výuky předmětu Pedagogika na období jednoho školního roku podle vybraného školního vzdělávacího programu
- 2. Příprava a vedení jedné vyučovací hodiny
- 3. Vedení zpětné vazby
- 4. Reflexe očekávání a požadavků ve vztahu ke studentům
- 5. Sebereflexe vlastního vyučovacího stylu
- Literatura
- BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Translated by Dana Lisá. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 375 s. ISBN 9788073679309. info
- HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 9788073677558. info
- FENSTERMACHER, Gary D. a Jonas F. SOLTIS. Vyučovací styly učitelů. Translated by Karel Starý. Vydání první. Praha: Portál, 2008, 124 stran. ISBN 9788073674717. info
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2006, 230 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-114-6. info
- Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Edited by Vlastimil Švec. Brno: Paido, 2005, 99 stran. ISBN 8073150921. info
- MAREŠ, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš SVATOŠ a Vlastimil ŠVEC. Učitelovo pojetí výuky. 1. vyd. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996, 91 s. : il. ISBN 80-210-1444-X. info
- Výukové metody
- Reflexe seminárních cvičení. Seminární cvičení probíhají formou mikrovyučování a skupinové reflexe vybraných výukových situací.
- Metody hodnocení
- ústní zkouška
- Informace učitele
- Za účelem optimálního průběhu kurzu je vyžadována 80% docházka. Studenti kombinovaného studia mají předepsáno celkově 8 hodin individuálního studia/konzultací, jehož součástí je studium učebních materiálů/opor v elektronické podobě. Studenti musejí průběžně plnit dva typy úkolů. Jde o skupinové úkoly koncepčního charakteru - analýza případně vlastní tvorba ŠVP, koncipování výuky předmětu Pedagogika na období jednoho školního roku podle vybraného školního vzdělávacího programu a na ně navazující individuální úkoly, které vyústí v mikrovýstup a vedení zpětné vazby na výstupy ostatních kolegů. Skupinové úkoly jsou odevzdávány vyučujícímu přímo v online výukovém prostředí Moodle a jsou zveřejňovány i ostatním studentům kurzu. Vyučující poskytuje studentům zpětnou vazbu přímo ve výukovém prostředí. Splnění skupnových úkolů je povinnou součástí studia a je zahrnováno do závěrečného hodnocení předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/UZPG41A86