VIKBB25 Prezentace informací na internetu

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
1/1. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tereza Kosnarová Venerová (přednášející)
PhDr. Martin Krčál, DiS., Ph.D. (přednášející)
Ing. Lucie Homolová (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 12:30–14:05 U35
Předpoklady
VIK_PoZ Postupová zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty zásady správné tvorby webových stránek. Po absolvování kurzu budou schopni provést hloubkovou analýzu stránek a odhalit chyby v jejich návrhu. Vlastní web by pak měli být schopni navrhnout dle webových standardů a v souladu se zásadami použitelnosti a přístupnosti. Významná část kurzu bude věnována problematice UX. Kurz je zaměřen zejména na praxi. Spíše než teorii se budeme věnovat řešení konkrétních problémů, na které během přednášek narazíme.
Osnova
  • Témata: 1) Úvod do UX 2) Uživatelský výzkum 3) Návrh webu 4) Mobilní web 5) Uživatelské testování 6) Marketing 7) Webové technologie 8) Redakční systémy a budoucnost webu 9) Weby knihoven Na přednáškách vystoupí i zvaní odborníci na danou problematiku Pavol Donko, David Tuč, Martin Kopta a Pavel Ungr. Na konci semestru budou prezentovány semestrální týmové projekty.
Literatura
    povinná literatura
  • KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet! 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 167 s. ISBN 8025112918. info
    doporučená literatura
  • HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting : podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 252 s. ISBN 9788025132692. info
    neurčeno
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
  • NIELSEN, Jakob a Marie TAHIR. Použitelnost domovských stránek. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2005, 323 s. ISBN 8086815188. info
  • ŠPINAR, David, Vladimír SAUR, Jaroslav RÁČEK, Danka NÉMETHOVÁ, Jiří HŘEBÍČEK, Michal HEJČ, Hana BUBENÍČKOVÁ a Radek PAVLÍČEK. Přístupnost webových stránek orgánů státní správy. Brno: Auditorium, 2007, 105 s. sv. 1. ISBN 978-80-903786-4-3. URL info
  • http://www.smashingmagazine.com
Výukové metody
přednášky, diskuze, workshop, týmová práce Pravidelná docházka je výhodou při realizaci týmové práce. Kurz si mohou zapsat také kombinovaní studenti. Podmínky ukončení budou prezentovány na úvodní hodině.
Metody hodnocení
K úspěšnému ukončení předmětu je třeba aktivní účast na seminářích a vypracování týmového projektu. Termín a témata budou úpřesněny na první hodině. Pokud se student nezapojí do žádného projektu, může předmět ukončit formou písemného testu.
Další komentáře
Studijní materiály
Rozvrhové informace tohoto předmětu se budou ještě pravděpodobně měnit.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.