FF:VIKBB25 Prezentace informací - Informace o předmětu
VIKBB25 Prezentace informací na internetu
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Tereza Kosnarová Venerová (přednášející)
PhDr. Martin Krčál, DiS., Ph.D. (přednášející)
Ing. Lucie Homolová (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 12:30–14:05 U35
- Předpoklady
- VIK_PoZ Postupová zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty zásady správné tvorby webových stránek. Po absolvování kurzu budou schopni provést hloubkovou analýzu stránek a odhalit chyby v jejich návrhu. Vlastní web by pak měli být schopni navrhnout dle webových standardů a v souladu se zásadami použitelnosti a přístupnosti. Významná část kurzu bude věnována problematice UX. Kurz je zaměřen zejména na praxi. Spíše než teorii se budeme věnovat řešení konkrétních problémů, na které během přednášek narazíme.
- Osnova
- Témata: 1) Úvod do UX 2) Uživatelský výzkum 3) Návrh webu 4) Mobilní web 5) Uživatelské testování 6) Marketing 7) Webové technologie 8) Redakční systémy a budoucnost webu 9) Weby knihoven Na přednáškách vystoupí i zvaní odborníci na danou problematiku Pavol Donko, David Tuč, Martin Kopta a Pavel Ungr. Na konci semestru budou prezentovány semestrální týmové projekty.
- Literatura
- povinná literatura
- KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet! 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 167 s. ISBN 8025112918. info
- doporučená literatura
- HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting : podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 252 s. ISBN 9788025132692. info
- neurčeno
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
- NIELSEN, Jakob a Marie TAHIR. Použitelnost domovských stránek. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2005, 323 s. ISBN 8086815188. info
- ŠPINAR, David, Vladimír SAUR, Jaroslav RÁČEK, Danka NÉMETHOVÁ, Jiří HŘEBÍČEK, Michal HEJČ, Hana BUBENÍČKOVÁ a Radek PAVLÍČEK. Přístupnost webových stránek orgánů státní správy. Brno: Auditorium, 2007, 105 s. sv. 1. ISBN 978-80-903786-4-3. URL info
- http://www.smashingmagazine.com
- Výukové metody
- přednášky, diskuze, workshop, týmová práce Pravidelná docházka je výhodou při realizaci týmové práce. Kurz si mohou zapsat také kombinovaní studenti. Podmínky ukončení budou prezentovány na úvodní hodině.
- Metody hodnocení
- K úspěšnému ukončení předmětu je třeba aktivní účast na seminářích a vypracování týmového projektu. Termín a témata budou úpřesněny na první hodině. Pokud se student nezapojí do žádného projektu, může předmět ukončit formou písemného testu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Rozvrhové informace tohoto předmětu se budou ještě pravděpodobně měnit.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/VIKBB25