VIKBB25 Prezentace informací na internetu

Filozofická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tereza Kosnarová Venerová (cvičící)
PhDr. Martin Krčál, DiS., Ph.D. (cvičící)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Zdeněk Kadlec, Dr.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Dušová
Rozvrh
St 8:20–9:55 A01
Předpoklady
VIK_PoZ Postupová zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty zásady správné tvorby webových stránek. Po absolvování kurzu budou schopni provést hloubkovou analýzu stránek a odhalit chyby v jejich návrhu. Vlastní web by pak měli být schopni navrhnout dle webových standardů a v souladu se zásadami použitelnosti a přístupnosti. Významná část kurzu bude věnována problematice SEO – optimalizace pro vyhledávače. Kurz je zaměřen zejména na praxi. Spíše než teorii se budeme věnovat řešení konkrétních problémů, na které během přednášek narazíme.
Osnova
  • Osnova semináře: 1) Úvod do problematiky 2) Webové technologie a metadatové standardy 3) Webdesign, základní principy grafického návrhu stránek 4) Použitelnost webových stránek, informační architektura, uspořádání a navigace 5) Webové standardy, doporučení, iniciativy + Google Ranking Factors jako praktická aplikace 6) Přístupnost webu - nová pravidla přístupnosti 7) Testování přístupnosti 8) Použitelnost webu 8) SEO : on-page, off-page a behaviorální faktory, Google Ranking Factors 9) SEO nástroje 10) Propagace webu, zlepšení pozice ve vyhledávačích, PPC reklama 11) Budujeme web knihovny 12) Praktická hodina – prezentace projektů
Metody hodnocení
K úspěšnému ukončení předmětu je třeba aktivní účast na seminářích a vypracování projektu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.