FF:VIKMB20 Webová analytika - Informace o předmětu
VIKMB20 Webová analytika
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Robert Němec (přednášející)
Ing. Lucie Homolová (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 9:10–10:45 C128
- Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Po ukončení předmětu je student schopen:
1. vyznat se v základních pojmech a zkratkách oboru webové analytiky;
2. porozumět metodologii a omezením oboru;
3. ovládat základní postupy při práci s Google Analytics, IBM Coremetrics, Adobe Digital Marketing Suite a ClickTale;
4. pochopit chování návštěvníků webu na základě údajů ze softwaru pro webová analytika;
5. umět řešit hlavní problémy při práci s webovou analytikou;
7. znát rizika při implementaci webové analytiky ve firmách. - Osnova
- Co je to webová analytika, její omezení a jak se dá využít.
- Základní pojmy v oboru webové analytiky.
- Základní analýzy webové analytiky.
- Práce s Google Analytics, IBM Coremetrics, Adobe Digital Marketing Suite a ClickTale.
- Literatura
- povinná literatura
- Google Analytics Blog: http://analytics.blogspot.cz/
- Magazín Webová analytika: http://webova-analytika.robertnemec.com/
- Kanál Google Analytics: http://www.youtube.com/user/googleanalytics
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
- doporučená literatura
- CLIFTON, Brian. Google analytics : podrobný průvodce webovými statistikami. Translated by Lukáš Krejčí. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2009, 334 s. ISBN 9788025122310. info
- Výukové metody
- Kurz vychází z myšlenky, že co si může student nastudovat dopředu sám z knih, stránek nebo videí, je zbytečné již probírat na hodině a ztrácet tím čas.
Na každou hodinu tak budou mít studenti zadané materiály (zhruba 20 až 40 normostran nebo hodinu až tři videa), které budou muset dopředu nastudovat. Na hodinách se již bude debatovat nad nastudovanými materiály, ukazovat některé postupy, vyjmenovávat příklady a procvičovat samostatné postupy. - Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu je zapotřebí získat alespoň 150 bodů z 220 možných:
0 až 50 bodů - aktivní zapojování se do dění v hodině,
0 až 20 bodů - 1. malý průběžný test,
0 až 20 bodů - 2. malý průběžný test,
20 až 30 bodů - za 1. publikovaný článek z oboru v závislosti na kvalitě článku a reputaci média - platí pouze do 30. dubna 2014,
20 až 30 bodů - za 2. publikovaný článek z oboru v závislosti na kvalitě článku a reputaci média,
10 až 30 bodů - za vypracovanou analýzu,
0 až 40 bodů - za závěrečný test (maximálně dva pokusy, platí ten s vyšším počtem získaných bodů). - Informace učitele
- http://www.facebook.com/home.php?sk=group_125132707554879
Vzhledem k průběžným testům a nutnosti aktivního zapojení studentů do dění v hodinách není kurz bohužel vhodný pro posluchače dálkového studia - ledaže by docházeli na každou hodinu. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/VIKMB20