FF:VIKMB20 Webová analytika - Informace o předmětu
VIKMB20 Webová analytika
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 2/3. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Bc. Petr Havlík (přednášející)
Mgr. Tomáš Bouda, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jan Martinek (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 19. 2. 12:30–16:35 Zahraniční oddělení, Čt 12. 3. 12:30–16:35 Zahraniční oddělení, Čt 2. 4. 12:30–16:35 Zahraniční oddělení, Čt 23. 4. 12:30–16:35 Zahraniční oddělení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Po ukončení předmětu je student schopen:
- Vyznat se v základních pojmech a zkratkách oboru webové analytiky.
- Implementovat a konfigurovat měření webu pomocí služby Google Analytics a Google Tag Manager.
- Vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých kanálů digitálního marketingu.
- Pochopit chování návštěvníků webu.
- Ovládat Google Analytics na úrovni oficiální certifikace GAIQ. - Osnova
- Co je to webová analytika, její historie a současná omezení [BLOK 1],
- Výnam webová analytiky v kontextu digitálního marketingu. [BLOK 1]
- Práce s Google Analytics [BLOK 2-4]
- - Konfigurace nového měření
- - Práce se standardními reporty
- - Segmentace a vytváření vlastních reportů
- - Interprace dat a automatizace reportingu
- - Propojení Google Analytics s dalšími systémy uvnitř firem typu CRM či ERP
- Google Tag Manager [BLOK 2-4]
- Literatura
- povinná literatura
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
- doporučená literatura
- Google Analytics Blog: http://analytics.blogspot.cz/
- Centrum nápovědy služby Google Analytics: https://support.google.com/analytics/?hl=cs#topic=3544906
- Analytics Academy (e-learning): https://analyticsacademy.withgoogle.com/explorer
- Výukové metody
- 4x 5hodinové bloky v průběhu semestru. Každý blok bude obsahovat úvodní výklad teoretické části, na který bude navazovat praktická část a cvičení v nástroji Google Analytics. Předpokládá se také samostatná příprava na navazující vyúkové bloky.
- Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu je zapotřebí získat alespoň 60 bodů ze 100 možných:
0 až 40 bodů - aktivní zapojování se do dění v hodině,
0 až 20 bodů - vypracovaní samostatné analýzy
0 až 40 bodů - vypracování manuálu v týmu pro implementaci nového měření.
V rámci kurzu lze získat oficiální certifikaci GAIQ (Google Analytics Individual Qualification): https://support.google.com/analytics/answer/3424287?hl=cs - Informace učitele
- Předmět mohou absolvovat i studenti kombinovaného studia.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/VIKMB20