FF:PSB_208A Projektivní metody pro děti II - Informace o předmětu
PSB_208A Projektivní metody pro děti II
Filozofická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Irena Komendová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 7:30–9:05 C31
- Předpoklady
- PSA_0SZ Souborná zkouška
Předpokládá se znalost témat a literatury předmětů: PSA 019, 036 - Vývojová psychologie I, II, PSA 053 Psychodiagnotika dětí a dospívajících. Dále se předpokládá aktivní účast na seminářích, realizace domácích úkolů a vypracování závěrečné písemné práce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je práce s projektivními metodami i základní praktickou zkušenost prostednictvím práce s kazuistikami jak demostrovanými, tak i zpracovanými pod supervizí studenty samotnými. Pedpokládá se znalost témat a literatury k pedmtm: Vývojová psychologie I,II, Poruchy psychického vývoje, Poradenská psychologie, Psychodiagnostika dtí a dospívajících. Dále aktivní úast na semináích a zpracování seminární práce v rozsahu nejmén tí stran.
- Výstupy z učení
- Cílem předmětu je práce s projektivními metodami i základní praktickou zkušenost prostednictvím práce s kazuistikami jak demostrovanými, tak i zpracovanými pod supervizí studenty samotnými. Pedpokládá se znalost témat a literatury k pedmtm: Vývojová psychologie I,II, Poruchy psychického vývoje, Poradenská psychologie, Psychodiagnostika dtí a dospívajících. Dále aktivní úast na semináích a zpracování seminární práce v rozsahu nejmén tí stran.
- Osnova
- Úvod:vymezení základních pojm, klasifikace projektivních technik, projektivní techniky v dtské praxi, kritické výhrady proti projektivním technikám Metody: Test stromu, Kresba lidské postavy, Kresba rodiny, Kresba zaarovaného zvíete, Test hvzd a vln.
- Literatura
- doporučená literatura
- SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 791 s. Studium. ISBN 80-7178-545-8. info
- COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Translated by Kateřina Bodnárová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 203 s. ISBN 9788026204992. info
- Krejčířová, D. (2007). Použití Rorschachovy metody u dětí. In Telerovský, R., Ženatý, J., Čermák, I. (Eds.). Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorschacha a projektivní metody, 3, 51-114.
- DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Translated by Alena Lhotová - Hana Prousková. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, 205 s. ISBN 9788073674151. info
- Exner, J. E., Weiner. I. B. (1994). The Rorschach: A Comprehensive System, Volume 3: Assessment of Children and Adolescents 2nd Edition. Hoboken, New Jersey: Wiley
- Výukové metody
- Výuka probíhá jednou za dva týdny po dobu semestru (přednáška, cvičení), účast na seminářích je povinná. Předpokládá se aktivní účast, plnění domácích úkolů, diskuse na seminářích.
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné ukončení předmětu (kolokvium) je nutné vypracování závěrečné písemné práce v rozsahu zhruba tří stran: - studenti písemně zpracují demonstrovanou - nebo pod supervizí vyhodnocenou jednu projektivní metodu (z výše uvedených), diagnostickým postupem, prezentovaným na seminářích (popis metody, anamnestické údaje, diagnostická úvaha - hypotéza, celkový diagnostický závěr).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2016/PSB_208A