PSD_DS6 Doktorský seminář VI

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvalitativním přístupu a metodách v psychologickém výzkumu, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci, přičemž je očekávána zejména znalost odborné literatury o metodologii psychologie a o předmětu odborného zájmu doktoranda. V rámci předmětu se student seznámí s charakteristikou kvalitativního přístupu, jeho historicko-filozofickým rámcem, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, osvojí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvalitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Pozornost bude věnována rovněž výzkumné validitě a technikám její kontroly. Ve výsledku bude student ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvalitativní přístup a jeho metody.
Osnova
  • Seminář bude tvořen semináři, na kterých budou diskutována primárně následující témata: Teoretická východiska zkoumaného tématu Adekvátnost operacionalizace klíčových pojmů Možnosti kvalitativního uchopení zkoumaného předmětu Hledání adekvátního výzkumného designu (plánu)
Literatura
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, odborná literatura zadaná přednášejícím.
Výukové metody
Přednášky, diskuse, prezentace, případové studie.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích, zpracování kvalitativního výzkumného designu v rozsahu 5 normostran, dle zadání přednášejícího a odborného zájmu doktoranda.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.