FF:CLDS27 Problémy VŠ didaktiky - Informace o předmětu
CLDS27 Aktuální problémy vysokoškolské didaktiky české literatury
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D.
Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Eva Zachová
Dodavatelské pracoviště: Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Česká literatura (program FF, D-FI4) (2)
- Cíle předmětu
- Výuka v semináři Vybrané aktuální problémy vysokoškolské didaktiky české literatury probíhá blokově formou disputací k následujícím tematickým okruhům:
1. Vedení studentského projektu, seminární a závěrečné práce na VŠ;
2. Práce studenta a pedagoga s primární a sekundární literaturou;
3. Příprava a zásady plánování a realizace výzkumu v literární vědě.
4. Modely interpretace;
5. Příprava semináře pro posluchače bakalářského a magisterského studia; - Osnova
- Zadávání studentských prací. Techniky hledání, zadávání a rozvíjení tématu studentských prací. Techniky práce s textem. Revize textu.
- Modely interpretace.
- Vedení studentských prací. Tvorba posudku.
- Příprava osnovy výuky. Příprava vyučovací hodiny. Vedení hodiny.
- Práce s literaturou, katalog četby.
- Hodnocení studentských prací. Vyhodnocení a didaktická reflexe hodiny a celé výuky.
- Struktura konzultačních hodin.
- Literatura
- Filka, Jaroslav. Metodika tvorby diplomové práce : praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. 1. vyd. Brno : Knihař, 2002. 223 s. ISBN 80-86292-05-3.
- Šanderová, Jadwiga: Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. 1. vyd. Praha: Sociol. naklad., 2005. ISBN 80-86429-40-7 .
- Eliášová, Viera a kol. Na stope slovám. Príručka tvorivého písania pe učiteľov slovenského jazyka a literatúry. Bratislava: ŠPÚ; British Council Slovakia, 2007. ISBN 978-80-89225-35-4
- FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. 1. vyd. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002, 164 s. ISBN 80-85931-99-0. info
- KAHN, Norma B. Jak efektivně studovat a pracovat s informacemi. Translated by Hana Kašparovská. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 149 s. ISBN 80-7178-443-5. info
- ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999, 255 stran. ISBN 8085927691. info
- ŠESTÁK, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Illustrated by Hana Kymrová. Vyd. 1. Praha: Academia, 1999, 204 s. ISBN 8020007555. info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- FIŠERA, Ivan. Tvůrčí potenciál podniku. Praha: Svoboda, 1990. ISBN 8020501444. info
- Výukové metody
- Samostatná práce.
- Metody hodnocení
- z
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: celkem 10 vyuč. hodin.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/CLDS27