FF:ROMU2A002 IT ve výuce cizích jazyků - Informace o předmětu
ROMU2A002 IT ve výuce cizích jazyků
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/2. Kombinovaná forma studia: 14 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Vurm, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl nabídnout studentům přehled o možnostech efektivního využití IT ve výuce cizích jazyků. Pozornost bude věnována zejména úkolům a aktivitám zaměřeným na rozvoj řečových dovedností s využitím IT.
- Výstupy z učení
- Student je seznámen o ~možnostech využití IT ve výuce cizích jazyků.
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky 2. Typy IT nástrojů vhodných pro výuku cizích jazyků 3. E-learning 4. Internetové zdroje autentických didaktických materiálů 5. Software a aplikace v přímé výuce 6. Workshop 1 - rozvoj řečových dovedností 7. Workshop 2 - literatura 8. Workshop 3 - kultura a reálie 9. Studentské prezentace I. 10. Studentské prezentace II. 11. Studentské prezentace III. 12. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
- Literatura
- http://ec.europa.eu/education/archive/elearning/doc/studies/vocational_educ_fr.pdf
- https://www.ciep.fr/sites/default/files/atoms/files/module-b1-utiliser-les-tice-en-classe-de-fle-universite-regionale-koweit-2015.pdf
- MANGENOT, François. Formation en ligne et MOOC : apprende et se former en langue avec le numérique. Edited by Gérard Vigner. Vanves Cedex: Hachette, français langue étrangère, 2017, 207 stran. ISBN 9782014016185. info
- SUDICKÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Lenka BELÁŇOVÁ a Filip BENČO. Using E-Learning in Humanities Education: A New Moodle Module for Scaffolding the Development of Student Writing Skills. In Gómez Chova, Luis; López Martínez, A.; Candel Torres, I. Proceedings of EDULEARN13 Conference. Barcelona: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013, s. 1055-1062. ISBN 978-84-616-3822-2. URL info
- ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning : učení (se) s online technologiemi. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226. ISBN 9788073579036. info
- BARRIÈRE, Isabelle, Hélène EMILE a Frédérique GELLA. Les TIC, des outils pour la classe. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2011, 110 s. ISBN 9782706116636. info
- LOUVEAU, Élisabeth a François MANGENOT. Internet et la classe de langues. Edited by Dominique Abry. [Paris]: CLE International, 2006, 159 s. ISBN 9782090330694. info
- JACQUINOT, Genevieve. Image et pédagogie. Presses Universitaires. Paris, 1977. info
- Výukové metody
- semináře, workshopy, e-learning
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů. Projekt.
- Informace učitele
- CZ: Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi.
EN: If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in French or Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
FR: Si le cours est inclus dans le plan d'étude du programme de formation des professeurs de l'enseignement secondaire en langue et littérature française ou espagnole sous forme semi-présentielle, l'enseignement présentiel est réduit en se faisant sous forme de consultations avec l'enseignant sur place et de l'autoformation et des tutoriels réguliers. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/ROMU2A002