ROMU2A002 IT ve výuce cizích jazyků

Filozofická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/2. Kombinovaná forma studia: 14 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Vurm, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl nabídnout studentům přehled o možnostech efektivního využití IT ve výuce cizích jazyků. Pozornost bude věnována zejména úkolům a aktivitám zaměřeným na rozvoj řečových dovedností s využitím IT.
Výstupy z učení
Student je seznámen o ~možnostech využití IT ve výuce cizích jazyků.
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky 2. Typy IT nástrojů vhodných pro výuku cizích jazyků 3. E-learning 4. Internetové zdroje autentických didaktických materiálů 5. Software a aplikace v přímé výuce 6. Workshop 1 - rozvoj řečových dovedností 7. Workshop 2 - literatura 8. Workshop 3 - kultura a reálie 9. Studentské prezentace I. 10. Studentské prezentace II. 11. Studentské prezentace III. 12. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
Literatura
  • http://ec.europa.eu/education/archive/elearning/doc/studies/vocational_educ_fr.pdf
  • https://www.ciep.fr/sites/default/files/atoms/files/module-b1-utiliser-les-tice-en-classe-de-fle-universite-regionale-koweit-2015.pdf
  • MANGENOT, François. Formation en ligne et MOOC : apprende et se former en langue avec le numérique. Edited by Gérard Vigner. Vanves Cedex: Hachette, français langue étrangère, 2017, 207 stran. ISBN 9782014016185. info
  • SUDICKÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Lenka BELÁŇOVÁ a Filip BENČO. Using E-Learning in Humanities Education: A New Moodle Module for Scaffolding the Development of Student Writing Skills. In Gómez Chova, Luis; López Martínez, A.; Candel Torres, I. Proceedings of EDULEARN13 Conference. Barcelona: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013, s. 1055-1062. ISBN 978-84-616-3822-2. URL info
  • ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning : učení (se) s online technologiemi. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226. ISBN 9788073579036. info
  • BARRIÈRE, Isabelle, Hélène EMILE a Frédérique GELLA. Les TIC, des outils pour la classe. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2011, 110 s. ISBN 9782706116636. info
  • LOUVEAU, Élisabeth a François MANGENOT. Internet et la classe de langues. Edited by Dominique Abry. [Paris]: CLE International, 2006, 159 s. ISBN 9782090330694. info
  • JACQUINOT, Genevieve. Image et pédagogie. Presses Universitaires. Paris, 1977. info
Výukové metody
semináře, workshopy, e-learning
Metody hodnocení
Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů. Projekt.
Informace učitele
CZ: Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi.

EN: If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in French or Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.

FR: Si le cours est inclus dans le plan d'étude du programme de formation des professeurs de l'enseignement secondaire en langue et littérature française ou espagnole sous forme semi-présentielle, l'enseignement présentiel est réduit en se faisant sous forme de consultations avec l'enseignant sur place et de l'autoformation et des tutoriels réguliers.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.