FF:ROMU2A002 IT ve výuce cizích jazyků - Informace o předmětu
ROMU2A002 IT ve výuce cizích jazyků
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/2. Kombinovaná forma studia: 14 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 12:00–13:40 J22, kromě Pá 11. 3. ; a Pá 11. 3. 12:00–13:40 B2.33, Pá 25. 3. 12:00–13:45 C32, Pá 8. 4. 12:00–13:45 C32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl nabídnout studentům přehled o možnostech efektivního využití IT ve výuce cizích jazyků. Pozornost bude věnována zejména úkolům a aktivitám zaměřeným na rozvoj řečových dovedností s využitím IT.
- Výstupy z učení
- Student je seznámen o možnostech využití IT ve výuce cizích jazyků a bude schopen vytvořit vlastní podpůrný kurz umožňující doplnění výuky ve škole (ev. ve virtuálním prostředí).
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky: Typy IT nástrojů vhodných pro výuku cizích jazyků, Internetové zdroje a práce s autentickými didaktickými materiály;
- 2. E-learning a práce s Moodlem;
- 3. Mobilní aplikace O365;
- 4. Interaktivní tabule;
- 5. Workshop 1 - dílna prezenatce;
- 6. Workshop 2 - videostudio;
- 7. Studentské prezentace. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
- Literatura
- https://bneuf.auf.org/
- http://ec.europa.eu/education/archive/elearning/doc/studies/vocational_educ_fr.pdf
- https://www.ciep.fr/sites/default/files/atoms/files/module-b1-utiliser-les-tice-en-classe-de-fle-universite-regionale-koweit-2015.pdf
- https://www.ecml.at/ECML-Programme/Programme2012-2015/ICT-REVandmoreDOTS/ICT/tabid/1906/Default.aspx
- Václav Maněna : Moderně s Moodlem. CZ.NIC, 2015. ISBN: 978-80-905802-7-5 -
- https://knihy.nic.cz/files/edice/moderne_s_moodlem.pdf
- MANGENOT, François. Formation en ligne et MOOC : apprende et se former en langue avec le numérique. Edited by Gérard Vigner. Vanves Cedex: Hachette, français langue étrangère, 2017, 207 stran. ISBN 9782014016185. info
- BARRIÈRE, Isabelle, Hélène EMILE a Frédérique GELLA. Les TIC, des outils pour la classe. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2011, 110 s. ISBN 9782706116636. info
- LOUVEAU, Élisabeth a François MANGENOT. Internet et la classe de langues. Edited by Dominique Abry. [Paris]: CLE International, 2006, 159 s. ISBN 9782090330694. info
- Výukové metody
- semináře, workshopy, e-learning
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů. Projekt.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/phil/jaro2021/ROMU2A002/index.qwarp?prejit=6811453;mode=edit
CZ: Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi.
EN: If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in French or Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
FR: Si le cours est inclus dans le plan d'étude du programme de formation des professeurs de l'enseignement secondaire en langue et littérature française ou espagnole sous forme semi-présentielle, l'enseignement présentiel est réduit en se faisant sous forme de consultations avec l'enseignant sur place et de l'autoformation et des tutoriels réguliers. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/ROMU2A002