FF:AJURS03J Reflektivní seminář k praxi 3 - Informace o předmětu
AJURS03J Reflektivní seminář k praxi 3
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 14:00–15:40 G23, kromě Čt 18. 4.
- Předpoklady
- AJUPP03J Učitelská praxe z AJ 3 || NOW( AJUPP03J Učitelská praxe z AJ 3 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-AJU_)
- Cíle předmětu
- This course aims to allow students to reflect, share and discuss key issues from their Teaching practice experience with other students. Run parallel with Teaching practice the topics covered in this course will directly correspond to the areas related to teaching English at upper secondary school which the students deal with during their teaching practice.
- Výstupy z učení
- After completing the course, a student will be able to:
- Analyse, evaluate and reflect on their classroom practice and identify key areas for improvement in their teaching.
- Analyse, evaluate and reflect on their knowledge of school policy and working life in an upper secondary school including institutional aspects of planning and teaching, and communication with colleagues and parents.
- Formulate their professional development aims and evaluate their achievement. - Osnova
- The topics covered in this course will directly correspond to the areas related to teaching English at upper secondary school which the students deal with during their teaching practice.
- Literatura
- doporučená literatura
- DYCHES, Tina Taylor, Nari J. CARTER a Mary Anne PRATER. A teacher's guide to communicating with parents : practical strategies for developing successful relationships. Boston: Pearson, 2012, vii, 190. ISBN 0137054068. info
- GHAYE, Tony. Teaching and learning through reflective practice : a practical guide for positive action. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011, xii, 208. ISBN 9780203833322. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th edition. Harlow: Longman, 2007, 448 s. ISBN 9781405853118. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
- CROOKES, Graham. A practicum in TESOL : professional development through teaching practice. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 303. ISBN 9780521529983. info
- Výukové metody
- Discussion, pair and group work, practical demonstrations, reading
- Metody hodnocení
- Compulsory attendance • Preparation and active participation in lessons • Sharing and cooperation with colleagues
Submission of all required assignments on time as indicated in the course syllabus - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/AJURS03J