KSCB014 Intenzivní konverzace pro první ročník

Filozofická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ya Jing Huang (cvičící)
Hiu Hung Chan (cvičící)
Jingluan Liu (cvičící)
Garance
doc. Wei-lun Lu, Ph.D.
Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Yu-Min Chang, MA
Dodavatelské pracoviště: Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
KSCB014/01: Po 14:00–15:40 L34, Út 8:00–9:40 L42, St 18:00–19:40 D32, Čt 8:00–9:40 C31, kromě Po 15. 4. až Čt 18. 4.
KSCB014/02: Po 16:00–17:40 G11, Út 12:00–13:40 C32, St 12:00–13:40 G11, Čt 18:00–19:40 C31, kromě Po 15. 4. až Čt 18. 4.
KSCB014/03: Po 12:00–13:40 L41, Út 14:00–15:40 G21, St 8:00–9:40 L42, Čt 12:00–13:40 L41, kromě Po 15. 4. až Čt 18. 4.
KSCB014/04: Po 8:00–9:40 N43, Út 18:00–19:40 B2.51, St 16:00–17:40 G11, Čt 16:00–17:40 L34, kromě Po 15. 4. až Čt 18. 4.
Předpoklady
NOW( KSCA007 Čínština II )
The course requires knowledge of Chinese at the level of HSK 1 at least. Native Chinese speakers are not allowed into this course.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz je realizován jako intenzivní konverzace 1 učitel na 1 žáka. Jeho cílem je intenzivní trénink konverzace v čínštině.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
aktivně a pohotově používat čínštinu na úrovni prvního ročníku
lépe rozumět projevu rodilého mluvčího
Osnova
  • The course organization:
  • each student 2 x 25 minutes per week
  • 1 student to 1 lecturer conversations
  • The course structure:
  • 1) The 1st class in the week: The student prepares a presentation on a topic based on his/her interest or the textbook used in the basic course (Integrated Chinese 1.2) and present it to the lecturer (5-10 minutes). Free conversation on the topic follows (15-20 minutes), the lecturer asks questions, the student responds; the lecturer carefully corrects all mistakes the student makes, all sentences the student makes must be correct in the end.
  • 2) After the class the same day, the lecturer prepares a list of mistakes the student made in the presentation and writes down a list of new vocabulary (10-15 words) and/or grammatical patterns the student might use in the presentation but he/she did not. The lecturer sends the list to the student by email.
  • 3) The 2nd class in the week: the student re-prepares the same presentation (the same topic) with the suggested new vocabulary and grammar and presents it to the lecturer again (5-10 minutes). Free conversation on the topic follows (15-20 minutes), the lecturer asks questions, the student responds; the lecturer carefully corrects all mistakes the student makes, all sentences the student says must be made correct.
  • 4) At the end of the 2nd class the student and the lecturer choose a topic for the next week.
Literatura
  • Integrated Chinese : simplified and traditional characters. Edited by Yuehua Liu. 3rd ed. Boston: Cheng & Tsui Company, 2010, vii, 190. ISBN 9780887276927. info
  • Integrated Chinese : simplified and traditional characters. Edited by Yuehua Liu. 3rd ed. Boston: Cheng & Tsui Company, 2010, xxxiii, 42. ISBN 9780887276804. info
Výukové metody
Konverzace, prezentace studenta.
Metody hodnocení
100% docházka a připravenost
Vyučovací jazyk
Čínština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/KSCB014