AJURS03JC Reflektivní seminář k praxi 3

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
blokově (13 hodin za semestr). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
AJUPP03J Učitelská praxe z AJ 3 || NOW( AJUPP03J Učitelská praxe z AJ 3 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course aims to allow students to reflect, share and discuss key issues from their Teaching practice experience with other students. Run parallel with Teaching practice the topics covered in this course will directly correspond to the areas related to teaching English at upper secondary school which the students deal with during their teaching practice.
Výstupy z učení
After completing the course, a student will be able to:
- Analyse, evaluate and reflect on their classroom practice and identify key areas for improvement in their teaching.
- Analyse, evaluate and reflect on their knowledge of school policy and working life in an upper secondary school including institutional aspects of planning and teaching, and communication with colleagues and parents.
- Formulate their professional development aims and evaluate their achievement.
Osnova
  • The topics covered in this course will directly correspond to the areas related to teaching English at upper secondary school which the students deal with during their teaching practice.
Literatura
    doporučená literatura
  • DYCHES, Tina Taylor, Nari J. CARTER a Mary Anne PRATER. A teacher's guide to communicating with parents : practical strategies for developing successful relationships. Boston: Pearson, 2012, vii, 190. ISBN 0137054068. info
  • GHAYE, Tony. Teaching and learning through reflective practice : a practical guide for positive action. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011, xii, 208. ISBN 9780203833322. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th edition. Harlow: Longman, 2007, 448 s. ISBN 9781405853118. info
  • CROOKES, Graham. A practicum in TESOL : professional development through teaching practice. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 303. ISBN 9780521529983. info
    neurčeno
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
Výukové metody
Discussion, pair and group work, practical demonstrations, reading
Metody hodnocení
Preparation and active participation in lessons • Submission of all required assignments on time as indicated in the course syllabus
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023, jaro 2024.